Bästa datorhögtalare/ljudet för max 2000:-?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade tänkt att köpa mig nya högtalare till datorn, har kikat runt lite på "vanliga" samt aktiva monitorer.

Det jag är ute efter är ett rent o klart ljud med en "ngt tyngre bas"

Alltså det bästa ljudet för max 2000:- vad får man då?

Om du verkligen måste ha designade högtalare alá Apple så är det väl Soundsticks II som gäller dock kostar dom ca 2050:-.

Men annars så finns det en uppsjö av högtalare, Creative högtalare låter bra och är prisvärda och är du ute efter riktigt bra tryck så kolla in THX 250D i deras serie för ca 1850:-. Men för ca 1-1300:- hittar du bra högtalare i Creatives sortiment.

mvh

-Ok...

Men jag är inte ute efter designade högtalare, utan bara dett bästa ljudet för pengarna (2000:-)

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-12 00:48
Ursprungligen av brunoman:

-Ok...

Men jag är inte ute efter designade högtalare, utan bara dett bästa ljudet för pengarna (2000:-)

vad är bra ljud för dig? Är det mycket sub å mycket diskant? I så fall köp soundsticks.

Vill du ha ett mer jämt fördelat ljud köp en stereo å bra högtalare/alt. monitorer!

• Oregistrerad
  • 2005-05-20 17:09

Köp ett par studiomonitorer från musikcentralen eller musikbörsen. Brukar finnas relativt bra i alla prisklasser.

Med lite tur så får du säkert tag på en Tivoli Audio Model Two för 2000:-. Jag kör det i vardagsrummet tillsammans med suben i samma serie. Rekomenderas varmt.

Är du ute efter lite mindre saker så har Tivoli en liten bärbar radiosak med ett förvånansvärt bra ljud. Har haft min med lite varstans, båten, stranden, mm. Den är vatten/stänksäker.

1
Bevaka tråden