Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min skärm blir missfärgad i nedre högra hörnet när ljusstyrkan är låg.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2005-05-09 20:20

Jag har precis upptäckt ett sjukt problem på min pb 17" 1,67.
När datorn idlar ett tag och innan skärmsläckarn sätts igång så blir den dimmad automatiskt och då växer det sakta fram en brunaktik ton längst ned i högra hörnet, i vänstra också men inte lika mycket.
Sen när man väcker datorn igen så går det gradvis bort.

Samma sak om jag drar ned på ljusstyrkan på skärmen.

Vad kan det vara?

Det är väl samma gamla problem som hemsökt PowerBook sen ett antal år tillbaka. Jag citerar mig själv från en annan tråd:

Ursprungligen av Stefan Swales:

Själv är jag ingen "switcher", men jag vill kommentera detta med måndagsexemplar. Jag köpte en PowerBook 15" 1,25GHz i slutet på 2003 och den fick det då ökända problemet med skugga på skärmens högra och nedre del som var otroligt irriterande. Det kallades i många forum för "uneaven illumination" -problemet. Sen fanns det vissa modeller som hade ljusa fläckar på skärmen.

Jag hade den på lagning tre ggr. De bytte skärm en gång, drivsteg till bakbelysningen en gång och nåt annat den tredje gången. Problemet återkom hela tiden. Jag behövde iofs inte betala nåt, men jag hade inte nån större användning av min nya, fina dator.

Till slut fick jag, efter mycket tjat och gnäll, en ny dator nu i augusti, en 1.5GHz. Den har varit felfri och funkar superbra.

Så har man nu hört mycket om 17tums iMac med "moppeljudet". Samma sak där - Apple vill inte officiellt erkänna att det handlar om ett konstruktionsfel. Det de borde göra är att kalla tillbaka dessa felkonstuerade modeller och ersätta med likvärdig dator.

Annars är jag mycket mycket nöjd.

1
Bevaka tråden