Quake III Arena-server uppe för er!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton,

Jag har (med lite hjälp av Whiz) fått ordning på min Quake 3 Arena-server. Den lirar på en Celeron 1700MHz, 512MB DDR, Bostream 8/1, etc. Det är senaste Q3A 1.32 och helt standard utan moddar och sådant. Jag är grymt osäker på configen så ni får gärna tycka till där!

Adressen är ivf: benjamindesign.se (defaultporten)

...............................................................................................................................................

Nuvarande config ser ut så här;

// Death Match Script
seta sv_hostname "benjamindesign.se Q3A-server."
seta g_motd "Welcome! It's a Celeron 1700MHz that's do da biff"
seta sv_maxclients 8
seta g_quadfactor 4
seta g_gametype 0
seta timelimit 15
seta fraglimit 30
seta g_weaponrespawn 3
seta g_inactivity 2000
seta g_forcerespawn 0
seta rconpassword *****
set d1 "map q3dm1 ; set nextmap vstr d5"
set d2 "map q3dm2 ; set nextmap vstr d4"
set d3 "map q3dm3 ; set nextmap vstr d3"
set d4 "map q3dm4 ; set nextmap vstr d2"
set d5 "map q3dm7 ; set nextmap vstr d1"
vstr d1

Är det något ni tycker jag ska ändra så är jag öppen för förslag då jag är helt ny på Quake och ännu nyare på att köra Quakeserver.

Tacksam för kritik och hoppas ni kommer att trivas!

Coolt - vore kul att spela lite Q3A på en snabb server. Måste bara försöka komma ihåg (läs: leta i trådarna på 99Mac) hur tusan man bär sig åt för att framgångsrikt installera Q3A i Mac OS X...

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-10 12:41

Ett tips är att köra med modden osp, du kommer nog inte att märka mycke skillnad förutom mera matchinställningar och mera roliga maps.

• Oregistrerad
  • 2005-05-11 09:25

q3dm17 då? :/
Enda banan jag kör.

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-12 16:41

Roligaste banan i mitt tycke är helt klart pro-q3dm6! Men inte är jag sen på lite d17 heller, var dock flera månader sen man spelade q3 nu :/ Aja om de är nån online på servern när jag kommer hem vid halv sex-tiden så ska de fan spelas!

1
Bevaka tråden