Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"The one mobile to rule them all..."

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-09 01:00

Jag går och funderar på att köpa ny mobil och har nu suttit sömnlös framför nätet flera kvällar och slitit mitt hår över att jag inte kan hitta "The One"...

Så illa kanske det inte är men jag skulle vara tacksam för tips från användare...

Jag vill ha en telefon som syncar väl med min iBook (G4 + BT + Panther).
Jag vill att den skall klara av allt.

Address Book
Address Book Pictures (Speciellt detta är svårt att hitta)
Calendar
To Do Items

Har just nu en SE T630 och trivs hyfsat med den... men den syncar inte mina fina bilder från adressboken (i-lands problem, men jag vill!)

Har tidigare haft Nokia och har gillat dem.

Andra önskemäl på telefonen är...
Äch... Orkar inte räkna upp... Men jag har kikat på SE Z800i och Nokia 6630 ... Lite sugen på K750i (men den har inte kommit ännu)

Iallafall... Finns denna telefon? Någon som har fått det att funka? Tips?

Tacksam för en vägledning i denna mobildjungel.

///Maxim

Kanske lite overkill, men kanske en Qtek S100? Har en själv och är väldigt nöjd. Den klarar det mesta o lite till. Vet inte hur det är med att synka bilderna från adressboken, vet inte om nån telefon klarar det...

Om du med adressbook pictures menar att bilden på den som ringer ska komma upp när vedebörande ringer så är SonyEricsson P910i ett alternativ.
Däremot får du nog ladda in dom i telefonen själv.

Nokia N90 låter lovande. Kommer innan halvårsskiftet. 2 Megapixels Carl Zeiss-kamera, Symbian operativsystem m.m. Bättre än så kan det knappast bli. Konstigt att de inte uppdaterar iSync oftare så att nya mobiler snabbt kan användas med Mac.

1
Bevaka tråden