LaCie D2 som låter?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min LaCie D2 låter väldigt mycket som en gammal skrivmaskin jag t ex skall packa upp en .rar fil eller när jag gör än komprimerad .dmg fil från den!
Tänkte bara kolla om det är så det brukar vara?

Det ska tilläggas att den alltid låtit så vid sådana operationer
... att den annars är väldigt tyst
...och att det är en d2extreme med fw800 samt 400

Jag har en likadan hd, och den låter lite när man kopierar stora filer (använder den endast som backup disk) - men inte för mycket. Har dock vänner som tycer att den låter mycket - men med jämförelse av några andra externa diskar så har jag dragit slutsatsen att de låter i princip lika mycket när man använder disken - bara att de inte är lika tysta. Min d2'a är HELT tyst när den bara står och väntar och inte används till något.

Jag vet ju inte exakt vilket ditt ljud är, men skulle tro att det är normalt.

Ursprungligen av abens:

Jag har en likadan hd, och den låter lite när man kopierar stora filer (använder den endast som backup disk) - men inte för mycket. Har dock vänner som tycer att den låter mycket - men med jämförelse av några andra externa diskar så har jag dragit slutsatsen att de låter i princip lika mycket när man använder disken - bara att de inte är lika tysta. Min d2'a är HELT tyst när den bara står och väntar och inte används till något.

Jag vet ju inte exakt vilket ditt ljud är, men skulle tro att det är normalt.

Det konstiga är att den inte låter speciellt högt vid stora filöveföringar... det är bara när jag packar eller packar ur något stort?

1
Bevaka tråden