Vilken affär/kedja i New York säljer billig Palm?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-04 10:56

Jo,
min fru ska åka till New York och då tänkte jag be henne köpa en Palm åt mig. Vilken kedja och/eller affär ska man gå till? Den kostar $400 i Palms amerikanska nätbutik. Det finns väl någon amerikansk motsvarighet till Pricerunner, men vad heter den?

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-04 11:21

Har du testat http://www.froogle.com?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-05 13:39

Och det är "fysiska" affärer som listas där? Jag hittade ju (givetvis!) pricerunner.com, men där är ju det bara webshoppar. Väl?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-05 15:52
Ursprungligen av frazze:

Och det är "fysiska" affärer som listas där? Jag hittade ju (givetvis!) pricerunner.com, men där är ju det bara webshoppar. Väl?

"Fysiska" affärer på Manhattan som säljer ATI till Mac är begränsat. Som en 'Mac addict', sprang jag runt på Manhattan och besökte det jag hittat på internet. Det är tunnt! =(
Du har Apple Store på Prince Street. De är dyra, och jag kunde inte hitta Sonnet eller ATI där. Du har Tekserve som jag redan nämnt. Det är min absoluta favorit! De har bra priser och en avslappnad stämning. Sedan har du DataVision på Fifth Avenue (mittemot Public Library vid South Central Park). Jag blev besviken på dom! Det är en 'superstore'. Deras priser är högre än deras internet variant www.datavis.com . Mitt Sonnet 1.2GHz kort var $50 dyrare än vad jag fått genom att söka på deras hemsida. En annan sak att komma ihåg är att på priset läggs en 'sale tax' som i New York är 8.697% (det blev 9%). Mitt kort fungerade inte, och DataVision har fortfarande, efter en vecka, inte svarat på mitt mail. Tack och lov har Sonnet Tech en helt suverän kundservice (Neal, i synnerhet).

Sedan har du J&R på Park Row. De har allting, men vid jämförelse höga priser.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-05 18:19

Annars kan du beställa från nätet och få skickat varorna till det resans hotell.

Med lite förplanering slipper du jaga butiker...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-05 23:57
Ursprungligen av miska:

Annars kan du beställa från nätet och få skickat varorna till det resans hotell. Med lite förplanering slipper du jaga butiker...

Idén är bra, men den förutsätter att man har ett amerikansk kreditkort. Många företag skickar ogärna till en annan adress än den som kortet är satt på. Och det är just i den sitsen man hamnar om man vill betala med sitt svenska kreditkort. Men som sagt - idén är annars bra.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-06 11:24
Ursprungligen av frazze:

Idén är bra, men den förutsätter att man har ett amerikansk kreditkort. Många företag skickar ogärna till en annan adress än den som kortet är satt på. Och det är just i den sitsen man hamnar om man vill betala med sitt svenska kreditkort. Men som sagt - idén är annars bra.

....

1
Bevaka tråden