Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk publicering av iCal via ftp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 22:46

Hej!

Har just fått i gång PHP iCalendar 2.0 på en hemsida och tycker att det fungerar hur bra som helst. Nu vill jag kunna uppdatera dessa kalendrar på smidigast möjliga sätt, helst på samma sätt som med .Mac och liknade, dvs direkt genom iCal.
Börjar misstänka att det inte fungerar och har prövat iCal FTP och AutoCal men det fungerar inte som det ska. iCal FTP skickar inte upp några filer och AutoCals filer blir förstörda när de skickas upp…

Nu behöver jag hjälp!
Finns det något annat smidigt automastiskt/halvautomatiskt alternativ?
Jag gör ändringar i kalendern flera ggr per dag och det måste vara enkelt annars kommer jag att ge upp

Går det hela att lösa med AppleScript?? Jag har inga som helst kunskaper i det…

Ursprungligen av hoteagle:

Finns det något annat smidigt automastiskt/halvautomatiskt alternativ?
Jag gör ändringar i kalendern flera ggr per dag och det måste vara enkelt annars kommer jag att ge upp

Det finns automatisk uppdatering inbyggt i iCal, men då måste servern stödja webDAV.
Det är det ända jag har testat, men det funkade finfint för mig...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 07:26
Ursprungligen av zlugg88:

Det finns automatisk uppdatering inbyggt i iCal, men då måste servern stödja webDAV.
Det är det ända jag har testat, men det funkade finfint för mig...

Tyvärr så är det en vanlig ftp-server som det ska upp på…
Hur vet man om servern stöder webDAV och hur gör man för att den ska göra det?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-05-04 10:10

PHPiCalender har stöd för att simulera WebDAV om inte servern har det påslaget. Läs dokumentationen som följer med.

1
Bevaka tråden