Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook -> Powermac G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 10:59

Hallå.

Jag funderar lite på å sälja min ibook 800mhz som jag har idag å köpa en Powermac G4 dual 1ghz
med 1.5gig i ram.

Jag sysslar lite med musikproduktion använder reason å traktion men är även sugen på å börja leka med Logic.

Kommer jag känna väldigt stor skillnad på detta bytet?
Räcker en dual G4 för att köra logic bra?

mvh
Hammer

Hade faktiskt tänkt mig ungefär samma byte. Jag skulle tippa på att Logic funkar hyffsat på en sån maskin iaf.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 11:25

Det känns ju som om att jag borde märka ganska stor skillnad för det är väl snabbare buss hastigheter plus att det är dubbla cpuer å ganska mycket mer i ram en vad jag har idag.
Men jag är lite rädd att det är en onödig uppgradering och att jag kommer känna mig tvungen att uppgradera snart igen

Ursprungligen av Hammer:

Det känns ju som om att jag borde märka ganska stor skillnad för det är väl snabbare buss hastigheter plus att det är dubbla cpuer å ganska mycket mer i ram en vad jag har idag.
Men jag är lite rädd att det är en onödig uppgradering och att jag kommer känna mig tvungen att uppgradera snart igen

Logiken säger juh så iaf, att du ska känna rejäl skillnad. Men jag har lite samma oro som du har, så det vore kanon om nån som har koll kan svara....

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 11:46

finns det nån sida man kan kolla på specs på äldre macar?
så man kan se va det är för skillnader på busshastigheter å sån skit?

Ursprungligen av Hammer:

finns det nån sida man kan kolla på specs på äldre macar?
så man kan se va det är för skillnader på busshastigheter å sån skit?

Kolla på:
www.apple-history.com
eller
www.lowendmac.com

De har allt från begynnelsen.

Skit vet jag inte, men busshastigheter och liknande finns att beskåda på http://www.lowendmac.com/profiles.htm.

1
Bevaka tråden