Noterar en märklig men positiv sak efter att ha installerat Tiger. Min MDD blir inte fullt lika varm längre och då har jag ändå återgått till att Superdriven får sin kylning med 12 volt av den lilla fläkten som brukar väsnas ganska rejält ( hade den ett tag bortkopplad, ja fläkten alltså ). Har även lagt in ytterligare 2 hårdiskar ( 80 + 120 GB ). Har 4 diskar i den nu. Temperaturen borde nog legat på 63-64 grader med så mycke värmeallstrande komponenter men ligger snällt på ca: 60,5°C. Ska kanske säga att jag kör med två 17" skärmar som säkert påverkar värmeutvecklingen inne i datorn.

I min MDD sitter Verax kitet samt en PCI-fläkt. Ett 4 portars FW-kort, Ett 4 portars USB2-kort. Skulle vara intresant att höra andra ägare av MDD och Quicksilver ifall ni har liknade upplevelser.

Bilden visar ca: 6 timmar och vid mitten så har solen gått ned vid den fönterbräda som datorn står på, gör nog några grader - man ser att sencorerna visar att 3 av diskarna samt datorn blir svalare. De 3 nedre linjerna är 3 av de 4:a hårdiskarna som nu visar 37°C, 34°C, 29°C. Yttre temperaturen i trädgården är nu 10°C - har god luftväxling, nästan uteluft som sugs in i den.