Ska man köpa Apple Cinema?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-30 17:12

Tycker ni det är värt att köpa en Apple Cinema 20" skärm. Hört att det är så mycket problem och sånt med dem. Har en i skolan de är grymt läckra men men.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-30 19:19

Har en 20"-are och är mycket mycket nöjd. Inga missfärgningar eller andra problem alls.
Fick kika på den i butik och visste på så sätt att den var ok. (dock inte förrän jag betalt, men försäljaren såg inga problem med att byta till en ok om vi hittade fel på aktuell skärm. Butik i Boston, USA).

Rekommenderas varmt!

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-30 23:33

Oki jo har testat dem i skolan och skulle vara otroligt nice. Kanske beställer en på måndag från en auktoriserad Apple återförsäljare 500 meter ifrån vart jag bor och har typ svårt att fatta att butiken ligger i superlilla Sunne.

Köpte en 23" för snart tre månader sedan och jag är fortfarande störtförälskad. Men jag köpte också min i en Apple Store, i Costa Mesa, Kalifornien. Det var ett ganska enkelt val så fort jag fick veta om där fans en dödpixel eller något, så skulle vi få en ny direkt. Detta är ju ett stort problem för Mac ägare i Sverige, inte bara när det gäller skärmar.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-01 12:11

Menar du att döda pixlar är ett stort problem för mac ägare i Sverige? Vi borde väl få samma service att skärmen blir utbytt om detta problem uppstår. Hur länge har man då den garantin då, 1 år eller för det finns ju inte Applecare för skärmarna om man endast köper den löst verkar det som.

• Oregistrerad
  • 2005-05-01 12:48
Ursprungligen av Abbe83:

Menar du att döda pixlar är ett stort problem för mac ägare i Sverige? Vi borde väl få samma service att skärmen blir utbytt om detta problem uppstår. Hur länge har man då den garantin då, 1 år eller för det finns ju inte Applecare för skärmarna om man endast köper den löst verkar det som.

Har en Imac G5 "20" , också en skön skärm, men det ska tydligen inte riktigt vara samma som Cinema Display.. När jag plockade isär min IMAC såg jag att det var LG som tillverkat skärmen. Iallf, jag har 1 död pixel på skärmen, när jag ringde Apple support sa det att man måsta ha 4-5 döda pixlar minst om man ska få byta.. rätt dåligt tycker jag! , Är det skillnad på antalet döda pixlar i Sverige och USA för att få en ny??

Ursprungligen av Abbe83:

Nej. Jag menade bara att jag kan bara traska över till den Apple Store där jag köpte min skärm för att få en ny, medans dom flesta Mac-användare i Sverige, som inte bor i Stockholm, Malmö (eller där det inte finns en ordentlig Mac affär) inte har samma möjlighet.

Jag syftade alltså bara på att om man köper en Mac produkt online.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-01 13:50

Det är samma regler i USA som i Sverige eftersom att dom följer en ISO-standard. Anledningen att man ibland får byta beror på vilken butik man handlar ifrån. Vissa butiker i Sverige låter dig testa skärmen innan du köper så du kan se om det är några döda pixlar eller ej.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-01 14:04

Vet någon hur lång garantin gäller för att få byta skärmen om något händer då?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-01 14:47

1 år, tippar jag på.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-01 15:12

Misstänkte det med...ska se om butiken som säljer dem här har någon typ av extra garanti eller tror ni att det kan gå på hemförsäkringen kanske?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-01 15:36

köper man över internet har man väl rätt att lämna tillbaka produkten inom 14 dagar om man inte är nöjd?

• Oregistrerad
  • 2005-05-01 16:28
Ursprungligen av nr3:

köper man över internet har man väl rätt att lämna tillbaka produkten inom 14 dagar om man inte är nöjd?

Ja, man har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-01 20:01

Ok då vet jag

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-02 15:30

Nu är skärmen beställd allafall kommer bli riktigt nice med den

1
Bevaka tråden