Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna går hela tiden i min PowerBook 12'

Tråden skapades och har fått 95 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har mätt Coolern nu, den är 27 x 33 cm.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-09 14:55

Min PB 12, 1.33 har plötsligt börjat bli varm som tusan, speciellt där strömmen går in till datorn och fläkten är igång mycket mer än tidigare. Det enda jag installerat den senaste tiden är senaste Iphoto uppdateringen.

Är det någon annan som märkt ett sammanband mellan uppdateringen och att fläkten kör igång.

Underlaget spelar stor roll

Jag har haft min PB i några månader nu och skrev tidigt i denna tråd om mina problem med fläktljud. Mitt problem kvarstår delvis men jag märker stor skillnad på vad jag ställer datorn på. På mitt obehandlade träbord går temperaturen snabbt upp men på fönsterbläcket i sten håller den sig ofta under fläktfart. Detta trots att jag har extern skärm. Jag tänkte testa att lägga datorn på en glasskiva på bordet, vi får se hur det fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-05 10:25
Ursprungligen av Gustav L.:

Jag har haft min PB i några månader nu och skrev tidigt i denna tråd om mina problem med fläktljud. Mitt problem kvarstår delvis men jag märker stor skillnad på vad jag ställer datorn på. På mitt obehandlade träbord går temperaturen snabbt upp men på fönsterbläcket i sten håller den sig ofta under fläktfart. Detta trots att jag har extern skärm. Jag tänkte testa att lägga datorn på en glasskiva på bordet, vi får se hur det fungerar.

Intressant. Låter som ett smart test.
Jag har satt min på små kuddar som sedan står på träbord. Inte någon större fördel. Fläkten går ofta. Har extern skärm.

Vad sa Apple? Hade du din PowerBook inne på service?

Vilket skämt... jag är på väg att sälja min en vecka gamla PB 12". Helt oacceptabelt fläktljud. Hur mycket jag än uppskattar osx skulle jag lätt välja en 5000-kronors noname-pc framför den här som kostar tre gånger mer.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-03 18:36
Ursprungligen av fredrikolsson:

Vilket skämt... jag är på väg att sälja min en vecka gamla PB 12". Helt oacceptabelt fläktljud. Hur mycket jag än uppskattar osx skulle jag lätt välja en 5000-kronors noname-pc framför den här som kostar tre gånger mer.

Jag köper en sån pc, så byter vi med varandra. Okej?

Bevaka tråden