Skulle Minin skeppas med mer minne?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-30 01:11

Jag vet att det nämndes om att Mini f o m när Tiger skulle släppas (läs: idag) skulle komma med minimi 512 mb i minne. När skulle detta ske och var det något annat som skulle ändras på kommande modeller? När, om annars - släpps "piffade" modeller?

/Fredrik

Det var precis som mycket annat bara ett rykte sannolikt baserat på önsketänkande.

Det finns ingenting alls som tyder på att nåt skulle hända med Mac mini inom en överskådlig framtid. Kanske uppdateras den i sommar- kanske i höst- eller senare i vinter?

• Oregistrerad
  • 2005-04-30 12:44

Jag skulle köpa en mini direkt om det dök upp en med nytt grafikkort. Jag vill ju att allt "blingbling" i Tiger ska fungera!

Jag tycker Mac Minin är värdelös så länge den även har den där dåliga ursäkten till ljudutgång. Jämför med en Scaleo C, som tar hemmabiomålgruppen på allvar och dels har optisk spdif som standard, dels kommer att ha HDMI ut med nästa generation. Apple sitter och SOVER när det gäller hemmabioutvecklingen.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-30 15:02
Ursprungligen av Stinky:

Jag tycker Mac Minin är värdelös så länge den även har den där dåliga ursäkten till ljudutgång. Jämför med en Scaleo C, som tar hemmabiomålgruppen på allvar och dels har optisk spdif som standard, dels kommer att ha HDMI ut med nästa generation. Apple sitter och SOVER när det gäller hemmabioutvecklingen.

Mac mini är inte till för det ändamålet ju. Det är en liten smidig allround-dator för allmän datoranvändning. Skulle apple ge sig in i hemmabioleken skulle de säkert satsa på ordentliga utgångar.

Apple har definitivt spelat på "mediedator"-trenden vad gäller Mac Mini. Det sägs att Steve Jobs själv är totalt ointresserad av hemmabio och teve, vilket märks med tydlighet på Apples produkter. Steve gillar rock'n'roll (iPod, GarageBand) och semesterbilder. Jag tycker det är rätt hårresande. Tänk en Steve Jobs på mässcenen presentera Apples svar på Windows Media Center, i stället för att lalla omkring med semesterbilder och att leka hobbyrockmusiker – jag får sköna rysningar av blotta tanken.

Ursprungligen av Rickard A:

Det var precis som mycket annat bara ett rykte sannolikt baserat på önsketänkande.

Så Patrik Andersson (Apple) ljög när han se det på inLife vid tigerpresentationen i fredags enligt dig?

Ursprungligen av Nilsanders:

Så Patrik Andersson (Apple) ljög när han se det på inLife vid tigerpresentationen i fredags enligt dig?

Uppenbarligen. Eller har du sett att de ökat till 512MB?

Ursprungligen av Rickard A:

Uppenbarligen. Eller har du sett att de ökat till 512MB?

Nej, men ha sa det i fredags efter kl 18.00 och idag är det första vardagen efter lanseringen och jag sitter och kollar "Apple Shop" med jämna mellanrum för att beställa. Visserligen är det bara en 700:- i prisskillnad mellan 256 och 512. Så fort som de har uppdaterat beställer jag.

Ursprungligen av Nilsanders:

Nej, men ha sa det i fredags efter kl 18.00 och idag är det första vardagen efter lanseringen .

Men jag svarade ju bara på översta inlägget från den 29:e som sa:

Citat:

Jag vet att det nämndes om att Mini f o m när Tiger skulle släppas (läs: idag) skulle komma med minimi 512 mb i minne.

Det gjorde det ju inte så jag förstår inte riktigt problemet.

Sen skrev jag att jag inte trodde en uppdatering var närstående för det tror jag inte. Men det är ju skit samma egentligen för så upphetsande är det ju inte om de uppdaterar bara minnet.

• Medlem
  • 2005-04-30 14:01

Jo, det ligger något i det...tror iMac är ett bättre val på flera sätt men det diskuteras i flera trådar - orkar inte starta en till

/Fredrik

1
Bevaka tråden