Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar bort inloggningen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-28 22:16

Telia har haft väldiga problem med internet över hela Sverige i dag. Ringer man kundtjänst får man ett automatsvar som säger att de arbetar med att plocka bort inloggningen. Nu rullar det igen, i alla fall i Lerberget.

Ok. Tyckte väl det betedde sig skumt. Men de hade inte tänkt att informera oss bredbandskunder om detta?

Jag kör iförsig med MACICX, så jag sliper den förbålda startsidan. Kan ju hända det stått något där.

Ursprungligen av Mattias H:

Ok. Tyckte väl det betedde sig skumt. Men de hade inte tänkt att informera oss bredbandskunder om detta?

Jag kör iförsig med MACICX, så jag sliper den förbålda startsidan. Kan ju hända det stått något där.

Det har stått i pop-up-fönstret på inloggningssidan i någon månad nu. Men har du kört ICX så är det ju väldigt lätt att missa

  • Medlem
  • 2005-04-28 22:36

Jag använde inloggningsfönstret första dagen tror jag. Inte sedan dess. Och aldrig mer...

Kan verifiera att man inte behöver logga in längre ( I Göteborgstrakten iallafall ) sedan någon vecka tillbaka...

Ursprungligen av lilledanne:

Kan verifiera att man inte behöver logga in längre ( I Göteborgstrakten iallafall ) sedan någon vecka tillbaka...

Är du säker på det? Då måste jag göra något fel. Jag testade att släcka ICX och gå ut via loginsidan och nog var jag tvungen att logga in.

Ursprungligen av Mattias H:

Är du säker på det? Då måste jag göra något fel. Jag testade att släcka ICX och gå ut via loginsidan och nog var jag tvungen att logga in.

Kan bero på vilken station du sitter ansluten till - när inloggningen är avstängd så hamnar du på startsidan.telia.se om du går till login1.telia.com och MacICX står bara "connecting" ...

Min Netgear Router håller uppkopplingen igång automatiskt. Väldigt smidigt!

1
Bevaka tråden