Är det nya Powerbooks på gång snart?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:10

Jag funderar på att köpa en PB 15.

Vad jag undrar är om det är några nya PB på gång inom snar framtid eller man kan köpa dom befintliga utan att vara orolig?

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 09:16

Det bästa är nog att vänta till keynoten i juni för säkerhets skull. Tror risken är stor för nya datorer då. Vem vet kanske powerbook G5 kommer i form av en resväska

MacRumors anger PowerBook som "Mid-cycle" så om du verkligen behöver datorn nu så köp den. Kan du däremot tänka dig att vänta ett tag så gör det. Problemet är att det kommer alltid att dyka upp en lite bättre dator om du bara väntar lite till.

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:45

Eftersom det alltid dyker upp bättre datorer om man bara väntar lite så tycker jag att du ska köpa nu om du vill och behöver en dator...

Powerbook G5 kommer absolut inte komma i år (Vill vi ens ha det?). Om det kommer någon uppgradering i juni blir det bara en yttersliten speedbump. Men tvivlar starkt på att det kommer en uppgraderad powerbook i sommar. Vad skulle den i så fall innehålla?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 11:02

vad är det som säger att det inte kan komma powerbook G5or? Och varför skulle vi inte vilja ha det?
En större uppgradering av powerbook skulle betyda en powerbook med en G5 cpu. Men visst kanske det inte kommer till sommaren det kan man inte riktigt veta förrens dom anting sagt eller inte sagt det.
Om det bara blir mindre uppdateringar kan jag tänka mig dual-layer dvd-brännare eller möjligtvis blu-ray/hd-dvd beroende på vad apple kommer hamna till slut. Kanske några fler mhz. SEn är det nog inte så mycket mer i en liten uppgradering. Kanske en liten prissänkning.

Men dom andra har också rätt, kommer alltid komma något bättre när man köpt sin dator. Det händer alltid mig iaf. Om inte något bättre kommer så sänks priserna ganska kraftigt max en månad senare.

• Medlem
  • 2005-04-28 11:29

Byt grafiken till PCI-Express och släng in X700 grafik i maskinerna, höj upplösningen lite och byt superdriven mot en dual layer. Då behöver inte CPU:n ökas för att det ska kännas som en rätt ordentlig uppgradering.

/hpe

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 11:33

Det kommer säkert att komma Powerbook G5 i framtiden, men vad jag förstått har man ännu inte fått ned värmeutvecklingen och strömförbrukningen...När det gäller bärabara datorer är väl mobilitet och batteritid väldigt viktiga faktorer? Det är väl ändå inte rå prestanda som är det viktigaste när det gäller en bärbar dator?

Vet inte hur kul det vore med en Powerbook på 4.5 kilo som hade 1 timmesbatteritid...

Fast bättre skärmar med högre upplösing, särskilt på 17:aren vore grymt

• Medlem
  • Öland
  • 2005-04-28 11:29

tror inte heller på något speciellt nytt på PB-fronten och särskilt inte G5or

KÖP och du kommer aldrig ångra dig...

• Medlem
  • Öland
  • 2005-04-28 11:38
Ursprungligen av Filip:

tror inte heller på något speciellt nytt på PB-fronten och särskilt inte G5or

KÖP och du kommer aldrig ångra dig...