Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error (2175) DiskWarrior 3

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-25 19:05

Jag har nu kört DiskWarrior 3 upprepade gånger, med samma resultat gång på gång. "DiskWarrior encountered an unexpected error while attempting to repair overlapped files on the disk. Restart from the DiskWarrior CD and try rebuilding again (2175, 13)".

"Rebuilding was stopped because of an error (2175)". Det här händer vid 'Step 11' 'Repairing disk'.

Är det fel på DiskWarrior CD'n eller är min hårddisk förlorad?

Vilken systemversion körde du på innan det hände? Din hårddisk behöver inte vara mekaniskt defekt. Kan du se ikonen för hårddisken på skrivbordet? Har du provat med att först starta upp från OS X-CD´n och köra Disk Utility och sedan Disk Warrior igen? Om du skulle råka ha en separat Mac OS 9 partition, så kanske du kan starta upp från den och släpa över de mappar som är viktiga för dig till en backup-enhet och därefter formatera om samt installera om OS X. Om inte, så kanske det kan bli nödvändigt att köpa Data Rescue:

http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php

Har man en backup inklusive Carbon Copy Cloner på en extern FireWire-hårddisk, så kan man ju alltid starta upp från den och radera den berörda disken från Disk Utility (Skivverktyg?) - och därefter "klona över" från backupen.

Hoppas att det går bra...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 00:10
Ursprungligen av frogslapper:

Vilken systemversion körde du på innan det hände? Din hårddisk behöver inte vara mekaniskt defekt. Kan du se ikonen för hårddisken på skrivbordet? Har du provat med att först starta upp från OS X-CD´n och köra Disk Utility och sedan Disk Warrior igen? Om du skulle råka ha en separat Mac OS 9 partition, så kanske du kan starta upp från den och släpa över de mappar som är viktiga för dig till en backup-enhet och därefter formatera om samt installera om OS X. Om inte, så kanske det kan bli nödvändigt att köpa Data Rescue:

http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.php

Har man en backup inklusive Carbon Copy Cloner på en extern FireWire-hårddisk, så kan man ju alltid starta upp från den och radera den berörda disken från Disk Utility (Skivverktyg?) - och därefter "klona över" från backupen.

Hoppas att det går bra...

Jag körde på 10.3.8
Nix, kan inte se ikonen, och datorn kan inte hitta den som startskiva. Jag körde Disk Utility först men den hittade inte disken.

O.K... Det låter som om det blir nödvändigt att formatera om och lägga in ett färskt system. Har för mig att DW kan kontrollera diskens tillstånd innan man installerar på den, men är inte säker - måste kontrollera detta.

Undvik till varje pris att använda Nortons produkter - det kan förvärra det hela om du till varje pris senare måste "undeleta" essentiella filer efter en omformatering...

Det kan vara så att det positiva som återstår att inrikta sig på är möjligheten till att hårddisken i sig inte är defekt och att det går att ominstallera på den, samt att det finns en del verktyg (som kostar en hel del om man väljer att betala för dem) som kan lyckas med att restaurera filer även efter att hårddisken formaterats om. Sannolikt innan man installerat om operativsystemet då... Jag har bara funnit ett exempel - det kan finnas fler:

http://www.subrosasoft.com/webstore/index.php?main_page=product_info&products_id=1

[QUOTE="frogslapper"]

Undvik till varje pris att använda Nortons produkter - det kan förvärra det hela om du till varje pris senare måste "undeleta" essentiella filer efter en omformatering...
QUOTE]

Som jag skrev är jag också skeptisk till Nortons grejer. Men när jag inte hade annat att välja på, efter att ha provat allt tog jag till Norton Volume Recover. Och se på fan, disken mountade och kom upp som en virtuell disk på skrivbordet, sen var det bara att plocka det man ville ha. I mitt fall behövde jag plocka allt.
Det har hänt mig två gånger med två olika diskar, i det ena fallet en intern disk som var startskiva, i det andra fallet var det en extern FW-disk. Det vill ju till att man har en annan extern disk med system på att starta från och backa upp på.
Jag tycker att det är fel att dissa Norton helt och hållet, Volume Recover funkade i alla fall när inte ens Disk Warrior funkade.

Det är sant. Bara det inte råkar vara "fel" version man råkar ha hemma. Går det bra så går det bra. Går det dåligt, så kan det visa sig vara omöjligt att restaurera filer med andra verktyg senare. Det är mycket möjligt att Norton kan fungera i det här fallet. Bäst att kolla vilka versioner som inte är problematiska innan bara.

Norton ska man ju akta sig för numera. Men jag har räddat diskar som Disk Warrior inte klarat av att fixa, med samma felmeddelande som du fick. Jag körde Volume Recover med Norton och lyckades rädda alla data från den på det viset.

1
Bevaka tråden