Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som skall åka till WWDC2005?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vill bara kolla om det är någon här som skall åka till WWDC2005, 6-10 juni i San Francisco?

/d

Ursprungligen av Berggren:

Hej!

Vill bara kolla om det är någon här som skall åka till WWDC2005, 6-10 juni i San Francisco?

/d

Förhoppningsvis ska jag det. Borde få besked idag från Apple om jag fått studentstipendium eller inte. Hoppet sjunker för varje minut som går...

Då är det bara att hålla tummarna!! Lycka till!!

/d

  • Medlem
  • 2005-04-24 21:50

jo...

Ursprungligen av see:

jo...

Trevligt!

  • Medlem
  • 2005-04-27 18:06
Ursprungligen av Berggren:

Trevligt!

jo fick student scholarship i år igen. själv då?

Ursprungligen av see:

jo fick student scholarship i år igen. själv då?

Har fortfarande inte fått något svar på min ansökan! Är det kört då tro?

Fick du svar via e-post, eller dök det bara upp bland dina assets?

  • Medlem
  • 2005-04-27 19:25
Ursprungligen av capojava:

Har fortfarande inte fått något svar på min ansökan! Är det kört då tro?

Fick du svar via e-post, eller dök det bara upp bland dina assets?

är väl inte kört än skulle jag tro.
nej, har inte fått någon email, den låg i assets på lördagen.
lycka till, det är ett trevligt event.

Ursprungligen av see:

jo fick student scholarship i år igen. själv då?

Jag kommer att vara i San Fransisco för att gå en annan kurs i (Portland OR) slutet av samma vecka som WWDC, tyvärr har jag varken tid eller råd att gå på WWDC i år. Men ska nog hinna titta förbi för att titta in stället iaf.

/d

Hur kan man få ett sånt där scolarship? inkluderar det resa till USA och hela faderullan? Låter ju helt otroligt

  • Medlem
  • 2005-04-28 15:28
Ursprungligen av statemachine:

Hur kan man få ett sånt där scolarship? inkluderar det resa till USA och hela faderullan? Låter ju helt otroligt

bli adc-student medlem ($99) connect.apple.com
sen ansöka på adcstudents.apple.com och hoppas de tycker man är intressant nog. vi var 4 från sverige förra året så vitt jag vet. totalt ger de till cirka 200-250 pers.

inkluderar inträde på wwdc (normalpris $1595), vilket är inklusive mat hela veckan och extra aktiviteter på kvällar etc. flyg och boende får man ordna själv.

Ursprungligen av statemachine:

Hur kan man få ett sånt där scolarship? inkluderar det resa till USA och hela faderullan? Låter ju helt otroligt

Nej, det inkluderar bara själva avgiften för konferensen. Resa, boende, etc. får man stå för själv.

För att ansöka om stipendium måste man vara ADC Student-medlem. Läs mer på http://connect.apple.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-04 15:14

ha ha!

Jag tror nog ADC studenter har turen med sig.

Apple Developer Connection ringde mig (student apple developer) och undrade om jag skulle kunna föreställa mig att åka till WWDC om jag själv stod för transport och boende.

(Har dock tyvär inte pengarna)

Men chanserna för att få stipendier ser ut att vara, låt oss säga, ganska rimlig

Wohoo! Nu ringde Apple och erbjöd mig ett stipendium, så jag ska till WWDC!

Nu måste jag bara fixa flyg och någonstans att bo. Var bor ni som ska dit? Någon som vill dela rum?

/ CJ, som är på Cocoa Bootcamp med Aaron Hillegass just nu.

Ursprungligen av capojava:

Wohoo! Nu ringde Apple och erbjöd mig ett stipendium, så jag ska till WWDC!.

Grattis och lycka till med konferensen!

  • Medlem
  • 2005-05-06 18:20
Ursprungligen av capojava:

Wohoo! Nu ringde Apple och erbjöd mig ett stipendium, så jag ska till WWDC!

Nu måste jag bara fixa flyg och någonstans att bo. Var bor ni som ska dit? Någon som vill dela rum?

/ CJ, som är på Cocoa Bootcamp med Aaron Hillegass just nu.

http://www.sfhostels.com/locations/downtown.php bor jag på. billigt och bra och 5 min till moscone.
kom till #macnytt@irc.freenode.net

wohoo skall dit skall bli så najs. Fick veta idag att jag kan åka 10 dagar att förbereda sig e inte mycket

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-25 18:46
Ursprungligen av see:

http://www.sfhostels.com/locations/downtown.php bor jag på. billigt och bra och 5 min till moscone.
kom till #macnytt@irc.freenode.net

Can rekommendera Hostelling International. Billigt och bra, dock ej hotellstandard.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-25 18:52

HI-adresser i SF

Man kan hitta hotell för ca 5000kr under hela perioden på kelkoo och mrjet.

1
Bevaka tråden