Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Apple Camera Connector

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har Apples Camera Connector funnits att köpa några veckor i Sverige och nu ska den testas.
Idén är enkel, istället för att släpa med sig en bärbar dator på resan eller ha flera minneskort att växla mellan så kopplar man sin digitalkamera (med kamerans USB-kabel, medföljer ej) till Camera Connectorn som sitter inkopplad i iPoden via dockkontakten. Sedan kan man tömma minneskortet och är redo att ta nya semesterbilder.

Testet skrivet av moderator Michael Holm, även känd som xtrem.

Skrivet av: Erik Svansbo

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=928

Tråkigt att den inte funkar med en vanlig 4G ipod!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 16:19

Klara den bara att överföra MPEG filmer, eller överför den även AVI filmer?

klarar den föra över film över huvudtaget? jag tänkte köpa ny digitalkamera och vill gärna tömma film till ipod'en...

Ursprungligen av Jedih:

Klara den bara att överföra MPEG filmer, eller överför den även AVI filmer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-28 17:41
Ursprungligen av el gringo:

klarar den föra över film över huvudtaget? jag tänkte köpa ny digitalkamera och vill gärna tömma film till ipod'en...

Har använt Camera connectorn med en iPod förra generationen (60G, ej video). Det går utmärkt att föra över allting inkl filmer från kameran (testat med en canon Powershot S70). Det går inte att titta på filmerna i gamla iPoden, men man kan se att dom finns som filer. Sen kan man se dom i Quicktime när dom förts över till datorn.

Så det funkar utmärkt att ha iPoden som backuplagring.

Här finns lite fler bilder och kommentarer på min Camera Connector:
http://hem.mac.se/johan.arvidsson/ipod_cc/index.html

Hur enkelt är det sedan att föra få in bilderna i iPhoto... är det lika lätt som att koppla in kameran i datorn så att iPhoto startas automatiskt? Eller måste man hitta mapparna på iPoden och sedan dra och släppa in i iPhoto?

iTunes?

vad har iTunes att göra med saken???

Vad fick den för betyg? Bilden för betyget syns inte för mig (bara trasig länk)

I iTunes hittar man inställningarna för att synka både musik och foton till iPoden.

Jag har faktiskt inte testat om foton som bara finns i iPoden synkas tillbaka till iPhoto. Just nu kör jag ingen foto-synk till min iPod. Men det var enkelt att dra in dom manuellt från iPoden.

Jag ska försöka testa detta senare.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-27 22:50

komprimerar camera connector bilderna på något sätt när man för över dom till ipoden?

ah - va' bra! då blir det en sån

1
Bevaka tråden