Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa grafikkort för spel på nätet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-20 10:57

Ett ? i rubben:-)

Vilket är det i nuvarande läge - absolut bästa spelkortet för spel på nätet?

Skall stoppas in en G5a 2*2,5 med 4 gig minne mm.

Familjen använder just nu - World of Warcraft, SecondlLife och nåt mer..

Skall man i de programmen - alt ställa in Maccen på - även ställa in ngt för kortet/en?... för att få bättre fart/kvalitet?

Alla tips välkomna.

Gärna tips även på ställe att shoppa in det:-)))) (priset)

Det bästa kortet just nu är väl ATi X800 XT, det ska tydligen vara bättre än nVidia GeForce 6800 Ultra. Marknaden för grafikkort till mac är som bekant inte speciellt stor...

Frågan är bara om du är beredd att lägga ut ur 4000 kronor för ett grafikkort, ett alternativ ifall du vill ha något lite billigare är att köpa ett begagnat ATi Radeon 9800 Pro eller "flasha" om ett PC-kort till mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-20 11:56
Ursprungligen av Svampisen:

Det bästa kortet just nu är väl ATi X800 XT, det ska tydligen vara bättre än nVidia GeForce 6800 Ultra. Marknaden för grafikkort till mac är som bekant inte speciellt stor...

Frågan är bara om du är beredd att lägga ut ur 4000 kronor för ett grafikkort, ett alternativ ifall du vill ha något lite billigare är att köpa ett begagnat ATi Radeon 9800 Pro eller "flasha" om ett PC-kort till mac.

Har ett pro i burken - bara undrar om det fins ngt bättre/snabbare idag??

..vad för PC kort skulle du rekommendera i så fall för flashning....?? och HUR mycket vinner man egentligen???

Det är jag inte rätt man att svara på, jag vet bara att det går att "flasha" PC-kort till Mac-kort.

Någon annan kanske kan svara?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-23 17:05
Ursprungligen av fjellis:

Har ett pro i burken - bara undrar om det fins ngt bättre/snabbare idag??

..vad för PC kort skulle du rekommendera i så fall för flashning....?? och HUR mycket vinner man egentligen???

Du kan ju testa klocka de kortet du har i burken nu, de är ju gratis :>

Finns ju program för de ändamålet till osx numera så.

[QUOTE="fjellis"]Har ett pro i burken - bara undrar om det fins ngt bättre/snabbare idag??
[QUOTE]

Klart du vinner på att ha ett X800XT istället för ett 9800 Pro, om du behöver kapaciteten. Procentsatser hit och dit, men med X800XT kan du naturligtvis köra högsta möjliga upplösning med allt påkopplat utan några som helst problem på allt utom Doom 3 (men vad beträffar just Doom beror det inte på grafikkortet). Men Ett 9800 Pro räcker långt det med.

Jag är nöjd med mitt X800XT främst för att det är tyst. GF 6800 låter ju som en reamotor, och sen är det som bekant något slöare så det var inte aktuellt för mig.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-04-20 14:07

Det bästa är nog att köpa ett Nvidia Geforce 6800 från USA eller liknande där det kan fås billigt för en 2500kr
Flashning är inte på tal då det bara funkar med gamla kort.

1
Bevaka tråden