Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunesmusik fast i min iPod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 09:32

Hej!

För en tid sen jobbade jag med ett filmprojekt på min iBook. För att få plats med alla filer (ca 10GB) la jag över all musik på iPoden (genom iTunes). Nu vill inte iPoden ge tillbaka musiken till min dator. Det hade inte varit nåt större problem, i och med att jag jämt har med iPoden, men den visar en "ledsen iPod" på skärmen ibland, och jag vill inte tappa nära 15GB musik bara för att iPoden kanske snart måste in på reparation........... *morr*

Hur kan jag rädda musiken?

IBook 20GB (näst nyaste, från december)
iPod photo 60GB (Nyaste, från mars)

Tnx,
//Maria L Bohlin

Apple har spärrat så du inte kan ta musik från iPodden till datorn. Stoppa piratkopiering vetdu.
Det finns ett flertal program som ordnar detta åt dig.
Själv använder jag Senuti.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 09:40

Musiken ligger inte på något sätt konstigt eller mystiskt på iPoden, utan det är vanliga mappar och filer. Problemet är att det är osynliga mappar i Finder
[ . innan namnet]
Man kan enkelt navigera och kopiera filerna via terminalen, men vaför harva terminal när program som Senuit finns
[Kolla dock så du inte får dubbla filer av allt på Mac:ens HD, har fått det någon gång med Senuit men aldrig riktigt fattat varför, och inget gör egentligen mer än att runt 4MB per låt försvinner i HD-utrymme...]

Problemet med att hämta låtar via terminalen är att sorteringen i mapparna på iPodden inte är helt logisk och jag har ännu inte orkart sätta mig in i den... det har Senuti killarna gjort.
Jag har aldrig fått dubbleter, säker på att du inte dubbleklickar på "Download"?

1
Bevaka tråden