Apple Center Helsingborg invigt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oskar Bjers har precis invigt Apple Store Helsingborg som kommer drivas av Jansson Data i Helsingborg, www.jansson-data.se .

Trevlig tillställning med mycket folk.

[edit] Jag får rätta mig själv, det är ett Apple Center, inte Apple Store.. [/edit]

mvh/ jonas björk

Nu finns det så många appleaffärer att man inte kommer ihåg alla. Kul!

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-08-29 20:21

En nyfiken fråga: Är priserna samma där som på t ex Apple Store? Är personalen trevlig?

(Alternativet är Kullanders i Malmö men det är längre att ta sig fast där vet jag att priserna är de samma och att personalen är helt ok)

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-29 20:59

Det är lite olika tror jag på de olika produkterna, men som t.ex. ibook och powerbook kostar lika mycket som på applestore har jag sett.

Ursprungligen av iggy:

En nyfiken fråga: Är priserna samma där som på t ex Apple Store? Är personalen trevlig?

(Alternativet är Kullanders i Malmö men det är längre att ta sig fast där vet jag att priserna är de samma och att personalen är helt ok)

Priserna är vad jag sett samma/nästan samma som apple.com/se/store . Personalen är mycket trevlig och hjälpsamma. Jag var in i november med min powerbook som min son dragit ner i golvet, de skickade iväg den på service och fyra dagar senare kunde jag fortsätta jobba med maskinen. Hade jag köpt powerbooken hos Jansson Data hade jag fått en låne-powerbook under dessa dagarna.

Var förbi dem för någon vecka sedan och visade mitt tangentbord på pb15, det är slitet (jag jobbar mycket) och de beställde hem ett nytt. Dagen efter ringde de och sa att jag kunde komma in med maskinen, de byter det medan jag väntar (max 15 minuter skall det ta). Jag har dock inte haft vägarna förbi än.

Magnus och Erik är bra säljare som tar sig tid och lyssnar på mig och mina behov, de hittar lösningar på allt. Hur de andra är vet jag inte, eftersom det är Magnus och Erik jag har kontakt med.

Personligen tycker jag att det är värt lite högre pris än Apple.com när de håller sån hög klass på produkter, leveranser och personal. Jansson Data har dock valt att ligga på samma/nästan samma pris som Apple.com .

Bor du i Helsingborg eller utanför, varför inte handla av din lokala ÅF? Om inget annat för att skapa arbetstillfällen i ditt närområde?

mvh/ jonas björk, Helsingborg

Återförsäljarna sätter sina egna priser. De kan vara samma som Applestores, men det är inte en självklarhet.

• Medlem
  • 2005-08-30 09:49

Snart kan ni handla på PC-City också i Helsingborg. De öppnar i Väla i höst. De brukar ha mycket bra priser!

1
Bevaka tråden