iBook 12" eller PowerBook 12"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-17 13:51

Går i småfunderingar på att köpa mig en bärbar. Har idag en iMac g4 20" som jag är skitnöjd med, men vill gärna ha en bärbar som komplement. Behöver inget kraftpaket, har mest tänkt sitta och slösurfa ute eller i vardagsrummet med den. Egentligen räcker nog iBooken gott, men jag är ganska petig med design och kvalitetskänsla. Om den är mycket större på PowerBooken så väntar jag hellre någon månad och köper den. De ser båda väldigt snygga ut på bild iofs...

Vad tycker ni?

-- Patrik

Powerbooken är en aning smäckrare, tunnare. Men samma skärm. Tänk på att man får med 512MB minne, DVI ut, samt bättre grafikkort i Powerbooken. Kanske kan vara värt de extra tusenlapparna?

• Oregistrerad
  • 2005-04-17 14:01
Ursprungligen av Leftrustle:

Powerbooken är en aning smäckrare, tunnare. Men samma skärm. Tänk på att man får med 512MB minne, DVI ut, samt bättre grafikkort i Powerbooken. Kanske kan vara värt de extra tusenlapparna?

Plus att tangentbordet är mycket skönare på PB.

Spel?

Ja du, Ska du inte spela det minsta spel eller göra tyngre applikationer, utan bara ha den som surfdator m.m räcker iBook garanterat. Storleken är nästan ingen skillnad, dock tycker jag det är mer kvalitetskänsla i PBn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 16:28

Det är ju samma skärm i båda datorerna?
Som sagt, ska den bara användas som andra-dator är iBooken det rätta valet.
Gå och kläm på båda i en butik!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 19:36

Det spelar roll vad du prioriterar. Är design och kvalitèkänsla mycket viktigt för dig är Powerbooken ett givet val.
Men är detta inte lika viktigt som det större hålet i din plånbok är iBooken ett givet val.

• Medlem
  • 2005-04-17 20:49

Jag tycker du ska välja en iBook, jag använde min iBook till allt innan och kände aldrig att jag behövde en PB (har en iMac nu).
Dessutom är jag glad i Apples vita datorer, tycker de silvriga är lite stela... Men det klart, är kvalitetkänslan mycket viktig samt om du har bra ekonomi så kanske du ska satsa på en PB, åk och känn på dem, låt hjärtat styra....

Vilken hjälpande vägledning du fick......

Jag hade precis samma våndor men valde till slut en 12 tums iBook G4 1.2 och det ångrar jag inte. Jag valde också Bluetooth som tillägg och 80 GB hårddisk. Sedan uppgraderade jag RAM minnet efter att jag fick den (billigare än att beställa datorn med extra minne hos Apple Store).
Jag är så förälskad i min iBook att jag har den tom med i sängen...
Mina argument var att jag ville ha en BÄRBAR bärbar, alltså en liten och lätt, den skulle också vara tyst och snygg, och allt detta är iBooken.
Efteråt har jag tyckt mig märka att Powerbooken verkar krångla mer, kan det stämma?

1
Bevaka tråden