Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoftmus och Exposé

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 03:01

Jag har ett problem. Det går tydligen inte att länka exposé-funktioner; så som skirvbordet, alla program mm. till min mus (Microsoft Iintelli Explorer 4).

Jag måste antingen välja att köra med osx drivrutiner: det går inte att få knapparna länkade till "Bakåt" och "Framåt" i Safari.

Eller om jag kör Microsofts drivrutiner: jag inte lägga till exposé-funktionerna

Det jag skulle kunna tänka mig fungerar är att lägga till ett keystroke till en av knapparna med MS-drivrutinerna. Men att trycka F11 när jag vill göra det leder till att exposé körs..

Någon som har ett tips/ Förstår vad jag undrar över?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 11:32

ingen som har velat ha exposé-funktionenrna på musen???

Jag har exposé på musen, men dels har jag Logitechmus, dels kör jag med OSXs drivrutiner.

Jag kör med en 5-knappars intellimouse utan att ha installerat MS drivrutiner, (versionnummer minns jag inte, men den är ett år gammal på en höft) och har satt tum-knappen att vara 'alla fönster' lillfinger-knappen att vara 'skrivbordet'.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 16:40

jo visst.

men för att sätta tumknapparna som "framåt" resp. "bakåt" i safari och ha mittenknappen som exposé-knapp t.ex. det är det jag försöker med.

som jag får det till nu måste jag ha antingen eller :/ d.v.s. osx med exposé, eller ms utan exposé.

jag vill kombinera och ha båda typerna av funktioner på olika knappar på musen??

Sätt då mittenknappen som exposé-knapp och sätt tum- och lillfinger-knapparna till alt+kringla+vänsterpil respektive alt+kringla+högerpil så ska det säkert fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 18:52

Det finns ett program som heter USB Overdrive, som innehåller utökade drivrutiner för möss mm. Kanske funkar det bättre?

1
Bevaka tråden