Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 21:37

Tjena alla, är en 41 åring boendes på söder i Sthlm. Jag switchade för ca ett år sen efter att ha suttit en kväll för mycket med min och kompisens PC och rensat efter virus och sysslat med uppdateringar och annat oinspirerande... Behöll min PC men sedan ett halvår går jag helst in på den via Remote Desktop Connection.. Använder Macen mest privat, surfar, chattar, handlar, läser men framför allt lyssnar på musik. på jobbet kör jag PC.
Min dator: iMac G4 20' med externa Firewire HDs, Airport Express med extra högtalare i bokhyllan.
I alla fall har jag aldrig ångrat mig, är hur nöjd som helst. Inte ett enda problem på hela tiden (förutom att det grävde ett rejält hål i kassan) och jag försöker få mina vänner att byta också.
.. men i bland saknar jag mekandet från PC-världen men jag får väl skylla mig själv som valde en Mac som knappt går att uppgradera...
Ha det bra allihop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 00:21

Välkommen!
Jo, om man vill mecka är ju inte Mac något bättre alternativ, vilket många (inklusive jag) ser som en fördel. Men alla är ju olika.:)

Ursprungligen av Togepi:

Behöll min PC men sedan ett halvår går jag helst in på den via Remote Desktop Connection..

Det var väl för att få mecka nån gång ibland som du behöll PCn??

Nog kan man sakna mekandet med en PC emellanåt. Om inte annat blir man en riktigt skicklig "hacker" tack vare alla problem som måste lösas för att få en Wintel att fungera ordentligt...

1
Bevaka tråden