AppleCare - Stor skillnad i pris mellan leverantörer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle idag beställa AppleCare Proteciton Plan till min Powerbook G4.
AppleStore vill ha 4195:- för denna.
Macoteket vill ha 3995:-

Med Mecenatkort hos AppleStore så får jag den för 3481:-
Beställde den hos AppleStore Mecenat och upptäckte efter en stund då jag var inne på www.inwarehouse.se att de säljer samma produkt för 3303:-

AppleStore har ju en så kallad prismatchningsgaranti enligt hemsidan och den tänkte jag nyttja, därför ringde jag upp AppleStore och ville ändra min order. Den trevliga killen jag snackade med hade ingen aning om någon prismatchningsgaranti, då blev jag less och avbeställde produkten.

Sedan kan ni lätt räkna ut vart jag beställde den... Prisskillnaden för denna produkt var alltså hela 892:- Nu får AppleStore ta och skärpa till sig, justera priserna och utbilda sina säljare...

Ursprungligen av mrsandin:

Nu får AppleStore ta och skärpa till sig, justera priserna och utbilda sina säljare...

Gällde inte denna pris-garanti endast usa? ...

Ursprungligen av mrsandin:

Ja dåså. Då är det verkligen dags för Apple att sköta interninformationen bättre

Står att det bara gäller program- eller maskinvara. Men Apple-care:en bör ju rimligtvis falla inom ramen också.

Hur som helst så bör inte Inwarehouse vara billigare på AppleCare än med Mecenat rabatt med tanke på att de inte är billigare på Apples hårdvara. AppleStore tar nog ut ett rejält överpris på AppleCare. Hade kunna köpt det i Los Angeles via en kompis som pluggar där för 1700:- men han hinner inte fixa hit det innan min garanti går ut. Det priset är mer rimligt. Ska inte behöva vara dubbelt så dyrt här.

Att hårdvara är dyrare i länder som ligger i fjärran (sett från USA) är förståeligt, men att värdehandlingar blir dyrare samtidigt som avståndet från Cupertino ökar är bara löjligt!

1
Bevaka tråden