PowerBook skärm, ms?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet ungefära responstiden eller hur många fps som en PB G4 500, 550 eller 667MHzarens skärm är/klarar av utan eftersläp?

Du är medveten om att en så pass gammal Pb inte är byggd för spel, Så det kvittar imho. Knappt att min sprillans nya Pb 1,5ghz pallar med vissa spel, så du behöver nog inte oroa dig för att få eftersläp i spel. Du kommer knappt kunna spela några!

The said truth of the day.

Peace.

tänkte mest på film å sånt, inte så mycket för spelande längre

En PB funkar ypperligt för filmvisning, helt klart. har testat en 1ghz model men jag vet inte hur tidiga AlBooks eller TiBooks är på den fronten

400mhz klarar det fint om man inte har många program igång. jag undrar dock om det blir bättre om man har mer minne i den eller om det hela beror på processorkraft?

AltiVec gör ju en del också, likaså Quarts. och ja, en mac flyter alltid bättre med mer ramminne

Men jag tänkte mer på skärmens responstid om någon vet ungefär vad den ligger på?

OK, vi sger som så här du, vet någon om PB G4 667Mhz eller liknande får eftersläp på 25fps eller 30fps?
Detta är viktigt för mig att veta, så om någon bara kunde testa. Såklart blir det inte mycket eftersläp om det blir det, men om man t ex har nåt som är tecknat så är det lätt att se på linjerna om dom blir tjockare, när figurerna rör sig i varje frame.

Jag kanske har förklarat mg dåligt, så jag tar det kort och enkelt bara:
Vet någon ungefär vad skärmen i PB G4 667MHz eller liknande har för responstid eller hur många frames/s skärmen klarar av innan det börjar släpa efter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 00:27

Jag undrar också vad för responstid powerbooken har. Jag har en Powerbook 15 tum 1,5 GHz.
Jag undrar därför jag idag fått min cinema 20 tum display som har 16ms responstid men jämnfört med min powerbook upplever jag lite släpningar när jag spelar spel. Men jag får för mig att powerbooken också har 16ms så det borde bara vara psyket som spelar mig ett spratt va?

Någon som vet responstiden på powerbookens skärm?

1
Bevaka tråden