Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste/bästa högtalarna till Mini?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 15:53

Har just haft det stora nöjet att packa upp en Mini till min mamma, som nu pensionerar sin iMac 233 rev. b efter lång och trogen tjänst.

Allt är härligt, förrutom ljudet. Måste skaffa högtalare!

Är JBL Duet snygga jämsides en Mini månne?

Hade gärna stoppat in ett par "bollar" (Apple Pro Speakers) men de kräver ju extra lådor från Griffin, så det känns inte som ett alternativ just nu.

...en Tivoli Audio iPal kanske?...dock mono men ack så snygg....och bra ljud för den delen

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 09:02
Ursprungligen av backyslash:

...en Tivoli Audio iPal kanske?...dock mono men ack så snygg....och bra ljud för den delen

Jo, den är schyst! Köpte nyligen att ha som köksradio, och även om den är dyr så är den värd pengarna!

Det är synd att iPal dock inte har en bra omkopplare mellan linje-ingång och radio. Har man datorn inkopplad på linje-in så är det bara det som gäller, och ska jag lyssna på radio måste jag in bakom iPal och rota. Klart....radio kan man ju lyssna på nätet...men liiite knöligt är det ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-16 20:17

http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=27&product=10733
vet inte hur kvaliteten är men de är ruskigt färgglada!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 23:06

Harman Kardon SoundSticks II är fina.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 14:21

Det är alltså kasst ljud i minin? Är det typ som på en bärbar pc (saknar typ all bas och distar)? Det går iallafall inte att lyssna på musik på ett vettigt sätt eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 22:41

Själv köpte jag Altec Lansing FX 6021 som är så stilrena och hyfsat bra ljud ...

Se bild ..
http://www.99mac.se/forum/minmac.php?do=view&id=5066

1
Bevaka tråden