Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När uppgraderar du till Tiger?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Le:

Hur skulle Tigern kunna förbättras om inte folk ute i stugorna, med alla tänkbara och otänkbara kombinationer av hård- och mjukvara, hårdtestade?
Jag är mao på.

Bra!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-12 18:36
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Bra!

Fetpå t o m......

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 20:11

A8425 går för fullt, (ADC konto som väl är)

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 21:22

Har sparat en beställning på Mecenat, hoppas jag får ihop 550 :- till slutet av månaden...ähh va fan jag fyller åt nästa månad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 01:23
Ursprungligen av vroom:

A8425 går för fullt, (ADC konto som väl är)

Fast det är väl en beta?? eller..

Jag lägger min beställning i dag! Längtar redan efter Tigern.

Ursprungligen av Björnström:

Tiger är här den 29:e April. När uppgraderar du?

I söndags!

Ursprungligen av Nilsanders:

I söndags!

Jag också. Nu var ju inte det helt lagligt, så jag uppraderar officiellt inom en vecka från lanseringen

  • Oregistrerad
  • 2005-04-24 13:16
Ursprungligen av Kalliban:

Jag också. Nu var ju inte det helt lagligt, så jag uppraderar officiellt inom en vecka från lanseringen

Samma här, men jag blev faktiskt lite besviken på tiger.

Allt snack om att tiger hade en inlärningskurva från panther osv verkar ju inte stämma. Jag hoppas det är så mkt nytt under skalet som de säger så att applikationsutvecklarna får nya roliga möjligheter, för rent funktionsmässigt (för användaren alltså) tycker jag inte tiger är en uppdatering som motiverar ett pris över tusen kronor. Ska leka lite med automator och se om jag ändrar mig..

Jag tror jag har lyckats svära i kyrkan igen..

Ursprungligen av jonasn:

Samma här, men jag blev faktiskt lite besviken på tiger.

Har också en känsla av att Tiger är lite tunn vad nya finesser anbelangar. Sökning har inte gett mig nån huvudvärk förut heller exvis. Söka inne i filer kan man ju redan göra med grep i terminalen. Men det kanske är häftigare än det verkar med de nya finesserna.

Vi får väl se ikväll...

TNT ringde precis, vill komma och leverera Tiger (som jag beställt via Apple Store) hem till mig kl. 18.00 ikväll. Spännande!!!!!

Thomas

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 14:08

Fick min igår

Fick mitt igår.. installera direkt.
Spotlight är så grymt!!
Diggar det nya mailprogramet också.

Saknar alternativet "Fortsätter med Panther ett bra tag till" vilket jag kommer att göra.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-29 19:25

Arkiverade det gamla och installerade det nya ovanpå. Inga problem alls, exv Mail importerades helt utan bekymmer. Och som sagt - Spotlight är fantastiskt.

Vad jag ännu så länge saknar är fungerande Tigerversioner av Transparent Dock, Startup Sound och till viss del MacICX vars status window inte fungerat sedan sista 10.3-uppgraderingen. Men programmet tuffar på och det är ju det viktigaste.

Köper det nog i augusti då jag kommer hem från min backpackerresa i sydostasien.

--
Daniel
http://danneman-design.com/blog/

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 19:03

När jag köper en bättre mac... min B/W pallar nog inte tigern

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-04-12 19:46

Jag uppgraderar när de värsta buggarna är upptäckta möjligen tidigare om jag snubblar över en kopia

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-04-12 22:20

Själv kommer jag att uppgradera så fort Tigern släpps, men jag väntar dock någon vecka så det inte finns alltför allvarliga buggar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 23:08

Så fort jag får tag på det, givetvis Hadde tills idag planer på att installera om Panther från scratch - men det skjuter jag upp nu

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-12 23:12

Jag lägger beställning så fort jag ser att jag har pengar över till det. Måste fundera klart över mitt ev. köp av iBook först. Kan inte tänka mig att inte uppgradera till Tiger, jag tror stenhårt på denna release!

-- Patrik

Jag kollade på filmen där de demonstrerar Dashboard…
Är det en korrekt analys att Apple lägger på mer lull-lull och ögongodis ju mindre nyskapande de är?
Inget fel i det, bara en iaktagelse.
Ex: Exposé; mycket nyskapande och nästan inget ögongodis utöver det nödvändiga.
att minimera fönster (har gått aslänge i Windows); Värsta anden i flaskan-effekten
Spotlight; nästan inget ögongodis
Byta användare (Steve Jobs erkände väl tillochmed att det inte var nåt nytt); värsta kuben som vrider sig

Och dashboard har väl funnits som tredjepartsprogram tidigare?

Väntar tills köpyran gått över och ekonomin tillåter.

Rolloq

Valde "Innan året är slut". Jag gör mig ingen brådska, eftersom jag vet att Tiger kommer att vara mycket bättre när versionen är 10.4.3 än 10.4.0. Och om jag känner 99mac rätt, så lär jag redan känna då, att jag inte riktigt är med i snacket eftersom jag kör Panther.

Kanske köper jag Tiger tidigare, men om jag jämför med uppgraderingen till Panther, så köpte jag den först när den hade diskuterats ett tag på 99mac, och nyfikenheten och förkunskapen tror jag gjorde det lite roligare.

Jag väntar nog på rätt tillfälle att öppna paketet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 09:56

Köper nog ett exemplar när jag är i Staterna i sommar. Såvida jag inte hittar nån kompis med mecenatkort här hemma innnan dess

Man borde väl vänta till 10.4.1 kommer, egentligen. Så andra får ta smällarna (inte för att jag på något sätt försöker antyda att Apple nån gång släppt en buggig uppdatering som lett till problem ).

Tiger eller?

Jag sitter med en gamal G3 300 och innan jag uppgraderar vill man se något test att burken inte slöar ned för mycket. Det kan ju bli bättre men jag tvivlar

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 22:36

Jag har Tiger GM, kommer nog att installera det inom de närmaste veckorna. Jag känner mig inte stressad att göra det, jag har kört en eller två miljarder byggen under resans gång; visst är det bättre, men inget är kritiskt för mina enkla hemmabehov...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 21:21

Ska börja plugga snart så en uppgradering med mecenatrabatt får det väl bli.

Jag uppgraderar inte förrän Quicktime 7 Pro släpps då ens nyckel för v6 inte fungerar på v7 i nuläget enligt macfixit...

Tiger är väl trevligt - men för mig finns det ingen anledning att byta, gillar quicksilver väldigt mycket och har inte behov av något "fetare".

Jag testade lite på min B&W (G3 400MHz, 600MB ram, 120GB, R9200) och det fungerade helt okej, märkte ingen skillnad mot Panther För mig känns Panther rätt lullull-lagom så jag väntar nog innan jag uppgraderar helt.

Bevaka tråden