Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ett FW kabinett för hårddisk användas med DVD brännare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, läste att man i PowerMac G5 kan använda ATA bussen för DVD brännaren om man tex vill kopiera innehållet på en vanlig ATA hårddisk. Därav min fråga om jag kan använda ett vanligt FW kabinett för hårddisk och byta innehållet till en DVD brännare? Den fysiska storleken skiljer sig förstås (3.5 o 5.25 tum). Men stämmer interfacet? (min låda är en Lacie Porsche som jag öppnat och DVD-driven är en SONY DW-U10A).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 01:37

Vet inte hur det är med de nya externa FW-burkarna. När det gäller SCSI-kabinett så brukar nätdelen i hårddiskburkar vara för klen för CD-brännare.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 01:44

Det kan funka, testa.
Kabinettet till en gammal Sony-brännare jag hade funkade dock inte med andra brännare/hårddiskar (nån mysko Sony-brygga), men LaCie's prylar är nog mer standard skulle jag gissa.

Beror på hur fronten på lådan ser ut. 3 1/2 tums lådor (HD-lådor) brukar ha fast front, medan 5 1/4 tums lådor (brännar-lådor) har en front för släden. Är lådan tillräckligt stor för att rent fysiskt rymma brännaren, kan Du ju sätta sågen i den om Du inte bryr Dig om utseendet, annars är det bästa en låda avsedd för brännare. Finns hos de flesta PC-nasare och Clas Ohlson.

Tack för hjälpen, jag tog mod till mig o provade, funkade direkt!

Byglade om brännaren till master.

LaCie ger 12V 2A och 5V 2 A så det räcker till en brännare.

1
Bevaka tråden