Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wääy! Äntligen beställt en PowerBook 15"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 22:39

Hej hej!

Jag är jätteglad, jag har nämligen beställt en PowerBook 15" idag=) 1gig minne, Combo disken... blir min första mac.. jag hoppas på att det kommer gå helt bra.... ville bara skriva av min lycka

Iom jag har i princip enbart använt PC förut och så, och hela min familj kör PC fortfarande, så undrar jag lite olika saker.. har läst i forumet här, men inte riktigt fått svar..

kommer jag kunna koppla min mac till nätverket och skriva ut t.ex. dokument på skrivaren, som är kopplad till den stationära pcn? och hur fungerar fildelning osv, kan jag komma åt filer på pcn o kan den komma åt mina filer? inte förstått allt det ännu....

Hoppas bara på att det allt det här komemr gå supersmidigt och att jag kommer kommer bli supernöjd med min dator!

Och förresten., är det något annat jag ska tänka på, som en en kommande mac användare? Inte vet jag vad det kan vara, men något speciellt om datorn eller OS X eller nåt?

///Sander

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-11 23:52

Javisst, nätverk med fil- och skrivardelning funkar direkt.

Exakt vilka inställningar som ska göras, om det nu behövs några speciella, kan jag inte svara på, men det är ju en senare fråga ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 00:15

Varför väntar du inte som jag tills Tiger kommer ut?
Eller har du snackat med Apple om att du får det i efterhand till ett bra pris?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 16:06
Ursprungligen av GaB:

Varför väntar du inte som jag tills Tiger kommer ut?
Eller har du snackat med Apple om att du får det i efterhand till ett bra pris?

Ja du.. komemr in på 99mac nu idag och ser, ja såklart är tigerlanserat :-/ jaha.. vad ska jag göra nu då? kan man ringa dom och hoppas på få den med datorn eller få köpa den separat billigare eller nåt? vore ju väldigt skönt...

Suck.. det var ju nästan så att jag visste det, att Tiger skulle lanseras precis när jag beställt min dator.. haha.. men jag visste ju inte när den skulle lanseras, så jag hoppades på att jag kan få nån rabatt teleler liknande... vad vet ni om det?

ujj vad tiden kommer gå långsamt.. *gaaaaaaaaaaah* ska skeppas senast den 14.. eller vad det nu stog, on or before 14.4.05.. och sen 3-7 dagar för leverans.. får räkna med att den kommer nästa vecka någon gång då eller?

Ursprungligen av Naqilja:

Suck.. det var ju nästan så att jag visste det, att Tiger skulle lanseras precis när jag beställt min dator.. haha.. men jag visste ju inte när den skulle lanseras, så jag hoppades på att jag kan få nån rabatt teleler liknande... vad vet ni om det??

Från och med idag, 12 april: "Customers who purchase a qualifying new Macintosh computer on or after April 12th, 2005 that does not have Mac OS X v10.4 "Tiger" included can upgrade to Tiger."

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 18:07
Ursprungligen av Adrian B:

Från och med idag, 12 april: "Customers who purchase a qualifying new Macintosh computer on or after April 12th, 2005 that does not have Mac OS X v10.4 "Tiger" included can upgrade to Tiger."

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

Hej hej...

det löste sig.. ringde till apple och har avbeställt datorn, och får beställa om den igen nästa vecka, så får jag med Tiger färdiginstallerat om typ.. 3 veckor eller ja.. när d nu blir.. vecka 17 blir det.. smidigast så.. men d va ju just det att jag beställde datorn den 11 april men jaja.. nu blir det bara ännu mer väntetid

Men då får jag Tiger med och allt! hurra... nån som vet hur man kan få tiden att gå när man väntar på datorn? läsa massa 99mac trådar?

/// Sander

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 20:10
Ursprungligen av Naqilja:

Hej hej...

det löste sig.. ringde till apple och har avbeställt datorn, och får beställa om den igen nästa vecka, så får jag med Tiger färdiginstallerat om typ.. 3 veckor eller ja.. när d nu blir.. vecka 17 blir det.. smidigast så.. men d va ju just det att jag beställde datorn den 11 april men jaja.. nu blir det bara ännu mer väntetid

Men då får jag Tiger med och allt! hurra... nån som vet hur man kan få tiden att gå när man väntar på datorn? läsa massa 99mac trådar?

/// Sander

Lika bra jag också väntar på att beställa min PowerBook så man får med Tiger färdiginstallerat och klart.
Säg till när du har beställt din burk så kan jag också beställa!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 22:35
Ursprungligen av GaB:

Lika bra jag också väntar på att beställa min PowerBook så man får med Tiger färdiginstallerat och klart.
Säg till när du har beställt din burk så kan jag också beställa!

Hej...

Nu vet jag faktiskt inte om jag komemr få cdn senare, med i paketet eller färdig installeras, men saken är den att om du beställer nu eller senare får du ju köpa tiger för dom där 295 kr eller liknande.. Anledningen att inte kan beställa förens nästa vecka är för att tjejen i telefonen inte kunde avbryta kortköpet, skulle göra det imorgon o så skulle det ta ett tag, antagligen till fredag.. o sen jobbar dom o så inte över helgen vad jag förstått, så det är bäst att beställa typ på måndag nästa vecka..

Är det någon som kan svara åp om jag komemr få cdn, lapp till cd eller hela skiten installerad på datorn om jag beställer den nästa vecka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 23:55
Ursprungligen av Naqilja:

Hej...

Nu vet jag faktiskt inte om jag komemr få cdn senare, med i paketet eller färdig installeras, men saken är den att om du beställer nu eller senare får du ju köpa tiger för dom där 295 kr eller liknande.. Anledningen att inte kan beställa förens nästa vecka är för att tjejen i telefonen inte kunde avbryta kortköpet, skulle göra det imorgon o så skulle det ta ett tag, antagligen till fredag.. o sen jobbar dom o så inte över helgen vad jag förstått, så det är bäst att beställa typ på måndag nästa vecka..

Är det någon som kan svara åp om jag komemr få cdn, lapp till cd eller hela skiten installerad på datorn om jag beställer den nästa vecka?

Okej, då beställer jag min imorgon!
Ringde Apple Store och han sa att jag får min PowerBook installerad med Panther men att jag får med en kupong som jag kan skicka tillbaks när Tiger släpps.
Då får jag en uppgraderingsskiva, som jag får betala 170 :- för tror jag att det var!

Okidoki, då beställer jag min imorgon!

Ursprungligen av Naqilja:

Men då får jag Tiger med och allt! hurra... nån som vet hur man kan få tiden att gå när man väntar på datorn? läsa massa 99mac trådar?

Ja, det är en bra början tycker jag Kul att det löste sig, det kan ju vara värt lite extra väntan.

Ursprungligen av Naqilja:

Är det någon som kan svara åp om jag komemr få cdn, lapp till cd eller hela skiten installerad på datorn om jag beställer den nästa vecka?

Ja, som GaB skrev så får du köpa det separat på en cd (men till ett lågt pris) om du beställer nu. Det dröjer nog några veckor innan Apple börjar installera det redan vid produktionen skulle jag tro.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-15 23:13
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är en bra början tycker jag Kul att det löste sig, det kan ju vara värt lite extra väntan.

Ja, som GaB skrev så får du köpa det separat på en cd (men till ett lågt pris) om du beställer nu. Det dröjer nog några veckor innan Apple börjar installera det redan vid produktionen skulle jag tro.

hehe, okej..

så idag betällde jag den igen dårå.. ännu mer väntande på den... undrar hur många personer har blivit galna tack vare allt väntade på datorn? men sen blir de väldigt glada när väl paketet kommer..

Men hur är det med den där kupongen? måste jag typ skicka in den till Apple eller räcker det om jag går till typ macoteket eller hur blir det? antar det står på kupongen, men den är ju inte här jaja... ni som har era datorer, var glada över dom!

Ha det..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 00:27
Ursprungligen av Naqilja:

Jag är jätteglad, jag har nämligen beställt en PowerBook 15" idag=) 1gig minne, Combo disken... blir min första mac.. jag hoppas på att det kommer gå helt bra.... ville bara skriva av min lycka

Och nu följer väntans svåra tider ... uj uj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 01:04

Beställde också en Powerbook med samma spec. igår.
Angående Tiger så går du bara in på Up-To-datemenyn på apple.se och beställer uppgraderingsskivan direkt. Det innebär att du får tiger skeppat den 29e (om apple lyckas hålla detta) till en kostnad av 175 riksdaler.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 20:08
Ursprungligen av ajaxx08:

Beställde också en Powerbook med samma spec. igår.
Angående Tiger så går du bara in på Up-To-datemenyn på apple.se och beställer uppgraderingsskivan direkt. Det innebär att du får tiger skeppat den 29e (om apple lyckas hålla detta) till en kostnad av 175 riksdaler.

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Så jävlaglad jag är!! fy faaan asså!Nu skriver jag på den..första inlägget.. i princip detförsta jaggör på den också..Fy faen vad gött...förstamacen.. och allt haqr gått bra hittils... inga problem.. håller på och laddar nermassor med programuppdateringar och 10.3.9... i mitt paket fick jag ingenkupong för 10.4... hur gör jag? Niiicee!! ska bara kolla vilka "måste program" jag ska ladda ner nu

Ha de!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 20:14

Grattis!
Sitter även jag på en 15" Combo levererad förra veckan.:)
Gå in på OSX på apple.com, tryck på Up-To-Date. Där skriver du in lite grejer, så får du tiger skickat inom kort.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 20:34
Ursprungligen av ajaxx08:

Grattis!
Sitter även jag på en 15" Combo levererad förra veckan.:)
Gå in på OSX på apple.com, tryck på Up-To-Date. Där skriver du in lite grejer, så får du tiger skickat inom kort.

Usch vad jag är glad haha.. hur lång tid komemr det ta för Apple att skicka Tiger till alla som vill ha det då?

1
Bevaka tråden