Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker du folk till projekt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje månad besöker tiotusentals macintresserade personer 99mac - om du söker folk kan en annons i vårt nya forum "jobb & projekt" vara nyckeln till framgång. Det kostar ingenting att annonsera, allt som krävs är att du är medlem.

Kom ihåg att forumet är avsett för IT-relaterade tjänster och närliggande områden. Lämna så kompletta uppgifter som möjligt och beskriv gärna tjänsterna i detalj. Ange om du söker folk för ett tillfälligt projekt eller om det rör sig om en heltidsanställning. Jobb & Projektforumet

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=912

Ska forumet användas endast till riktiga anställningar eller kan man annonsera om t.ex. "Jag skulle behöva ett par korta ljudspår från Garageband. Du får en hundralapp styck för ditt arbete."?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Ska forumet användas endast till riktiga anställningar eller kan man annonsera om t.ex. "Jag skulle behöva ett par korta ljudspår från Garageband. Du får en hundralapp styck för ditt arbete."?

Bra fråga - vad tycker du blir mest användbart?

Att skotta snö på någons tomt känns ju inte helrätt. Forumet kanske blir mest intressant om det gäller lite mer kvalificerade projekt eller uppdrag inom IT eller kanske internet, marknadföring, grafisk produktion etc?

Ursprungligen av Björnström:

Bra fråga - vad tycker du blir mest användbart?

Att skotta snö på någons tomt känns ju inte helrätt. Forumet kanske blir mest intressant om det gäller lite mer kvalificerade projekt eller uppdrag inom IT eller kanske internet, marknadföring, grafisk produktion etc?

Jag tror absolut att sökningar efter folk liknande mitt exempel skulle ha en marknad. Framförallt med tanke på hur många ambitiösa amatörer det finns här som inte skulle ha något emot att tjäna en extra hacka. T.ex. vid sidan av studierna för jobb som inte är så avancerade eller har så hög budget/risk att det motiverar att anställa ett proffs.

Till slut handlar det nog om hur seriöst projekt-forumet ska vara. Den här typen av annonser skulle nog aldrig läggas in på platsbaken eller så...

Låt oss se hur det utvecklas då - 99mac samlar tusentals kreativa människor så varför skulle inte ett forum som knyter ihop behov med leverantör fungera?

1
Bevaka tråden