Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lossnande chassi på TiBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 18:16

Jag har en TiBook 867 som ju har några år på nacken. Den är flitigt använd och flyttas dagligen mellan mitt jobb och hemmet. Jag sitter med den på olika ställen och den slits nog rejält. Dock funkar den perfekt fortfarande, förutom några kostmetiska grejor.

Problemet är nu att mitt chassi har lossnat delvis, metalldelen av chassit har lossnat i ena hörnet (vänster fram, kring batteriet) och jag misstänker att den är på g även i andra hörnet. Detta är ju lite oroväckande, jag vill ju inte att datorn skall falla i bitar...

Det verkar som att den i orginal är limmad, och jag tänkte försöka limma dit det igen, frågan är bara vilket slags lim jag skall använda. Funkar det med nån slags superlim, eller har någon nåt annat tips?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-04 12:39
Ursprungligen av dynamik:

Problemet är nu att mitt chassi har lossnat delvis, metalldelen av chassit har lossnat i ena hörnet (vänster fram, kring batteriet) och jag misstänker att den är på g även i andra hörnet. Detta är ju lite oroväckande, jag vill ju inte att datorn skall falla i bitar...

Det verkar som att den i orginal är limmad, och jag tänkte försöka limma dit det igen, frågan är bara vilket slags lim jag skall använda. Funkar det med nån slags superlim, eller har någon nåt annat tips?

Samma skumma problem här.

tips som sagt?

Den är delvis limmad i original så limma försiktigt tillbaka den... se bara till att inget lim spiller över så den inte går att skriva upp nästa gång det behövs.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-04 12:52
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Den är delvis limmad i original så limma försiktigt tillbaka den... se bara till att inget lim spiller över så den inte går att skriva upp nästa gång det behövs.

Tack!

Lite superlim borde vara rätt.

När jag bytte disk så märkte jag att den inre kanten av understycket hade släppt på vissa ställen. Rekomenderar att du tar bort undersidan innan du limmar. Bildexempel. Om du gör det, var försiktig när du pressar loss den så att du får med hela kanten som sitter fast i botten. Det är den kanten som du ska limma på de ställen den har släppt. Apple har lite guider också.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-04 20:16

Tack igen!

Jag anade att bottenplattan inte var helt och hållet limmad då jag redan noterat skruvarna.
Hade blivit knepigt att limma hörnet. Anade att det skulle finnas info nånstans.
Men nu hann jag inte ens leta reda på den!

Stort Tack!

Passar på och nämna att jag tänkte lacka om!? Jag har ju just denna färg på en stor sparayburk.
Med klarlack kan jag lägga ett snyggt mönster som ju är så poppis just nu.

1
Bevaka tråden