Jag vill ha en Mac!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vill väldigt gärna köpa en mac. Jag har nästan enbart tittat på bärbara. Antingen en 12" iBook eller en 15" Powerbook. Jag har tittat på iBooken för att den är billig och jag är student så den blir ännu billigare för mig. Det som tilltalar mig med den är att den är liten men jag tycker inte om upplösningen. Jag har tittat på den i butik och ser det bra ut men skulle nog trivas med högre upplösning. 15 tummaren är för det första snyggare och sen bättre på alla vis än iBooken men den är också mycket dyrare.

Just nu sitter jag med en stationär PC. Dock är jag uppvuxen med mac. Vi har bara haft mac hemma. Men när jag väl skulle köpa min första egna dator så blev det en PC. Vilket jag ångrar nu. Då trodde jag att jag ville ha en grym speldator och visst har jag spelat på min PC men oehört mindre än vad jag trodde att jag skulle göra. Jag har en del spel men de står i hyllan och samlar damm. Dessutom har jag en PS2.

Jag vet att det här är helt fel forum att fråga det här men tänker pröva ändå. Min PC är en Pentium 3,2 Ghz, ATI 9600 256 mb, 1024 RAM, 160 GB, bra ljudkort (tror det heter nåt i stil med Audigy ZS 24 bit) mindre än ett år gammal. Om jag säljer den, vad tror ni att jag kan få för den? Skulle också kunna tänka mig sälja mitt högtalar system: Creative 7.1.

Jag är så trött på min stora pc och windows. Vill ha Mac!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 15:51

6000-7000kr, max. Andrahandsvärdet på PC är ju som synes inte speciellt bra.

Är det så?

Hmm får se hur jag gör. Kanske behåller PC:n

• Oregistrerad
  • 2005-04-10 20:51

Jag sålde min dator i december för att byta till Mac. Den hade jag köpt (och byggt själv) i somras. Inköpspriset då för datorn (utan program) var runt 15.000. Det var då en väldigt bra dator, AMD 64 3000+, ATI Radeon 9800 pro osv. Jag sålde den som sagt i december och fick 9.500 efter en hel del prissänkningar.

Jag tror tyvärr inte att du får så mycket som du vill ha
Men kör hårt o spara, den sjunker ju i pris hela tiden.

Så ditt råd till mig är att inte sälja PCn?

Är lite nyfiken, vilken mac köpte du?

• Oregistrerad
  • 2005-04-12 23:03
Ursprungligen av Andreas BW:

Så ditt råd till mig är att inte sälja PCn?

Är lite nyfiken, vilken mac köpte du?

Mitt råd är att köpa en mac. Sen om du säljer PCn nu och sparar pengarna + lite mer (det jag mena, PCn sjunker i pris hela tiden) eller gör på nåt annat sätt är upp till dig.

Jag köpte först iMac G4an, den hade jag i ca 2 veckor sen var jag fast i mac. Beställde då iMac G5an. Sitter och skriver detta på den nu. Är otroligt nöjd.
Jag rekkomenderar det iaf, om du inte är en l33t h4xX0r som pangar hs hela tiden, då rekkomenderar jag PC

1
Bevaka tråden