Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med Skype

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-09 11:38

Detta är inget sådär jätteallvarligt, men lite grinigt. Så jag undrar om fler har samma strul och om någon i så fall kommit på ett sätt att fixa det.

Jag har senaste Skype som startobjekt på 10.3.8 och en G5 single propp. Frid & fröjd ända tills jag stänger av datorn (jo, jag gör det dagligen, Gamla skolan som lärt sig spara på resurserna, osv). Då hänger sig skiten, dvs Skype, och det går inte ens att tvångsavlsuta. Och så länge den hänger och badbollen snurrar, så kommer jag inte heller åt Finder och kan inte göra ett smack utan är tvungen att stänga hela apparajten genom att hålla inne startknappen tills den dör.

Hade samma, men inte riktigt lika allvarligt strul med förra versionen av Skype, men då kunde man i alla fall tvinga den att avsluta.

Som sagt, jag kan ju lika gärna stänga av den manuellt, så det står ingen ko på isen. Men när sånt här händer grunnar jag på om det inte kan vara andra bakomliggande skäl som kanske borde åtgärdas...

Synpunkter mottages tacksamt.

Danne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 11:59

Jag har aldrig haft något sådant problem med Skype. Kanske idé att testa att kasta filen "com.skype.skype.plist"?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-10 09:47

Hva har du for ljudinställningar i Skype? Min vägrar å stänga av sig om jag har användt Bluetooth headsetet och stängt av det innan jag stänger Skype. Kanskje samma sak hos dig om du använder nåt headset eller nåt??

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-10 13:59
Ursprungligen av smurf:

Hva har du for ljudinställningar i Skype? Min vägrar å stänga av sig om jag har användt Bluetooth headsetet och stängt av det innan jag stänger Skype. Kanskje samma sak hos dig om du använder nåt headset eller nåt??

Tack för tips, men har inga problem med sånt.
Har kollat vidare och startat en mer relevant och uppdaterad tråd här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=534734#post534734

1
Bevaka tråden