Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Express samt D-link

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-09 09:49

Jag vet att det finns många trådar om detta men jag finner äöndå ingen som passar mig, kanske för dåligt letande eller liknande, men jag är så trött på detta nu. Satt och pratade med D-links support i över 3 timmar och de kom fram till både det ena och det andra, att modemet var sönder, att det var fel på min mac, samt att alla de 4.ra olika jag prade med guidade mig olika och pratade emot sina kolegor.

Nu fungerar i alla fall Internet och jag vill då få min Airport att fungera, men det vill sig inte riktigt. När jag pluggat in allt står den och blinkar orange, ett vanligt fel säkerligen. Men vad i inställningarna ska jag ändra? Hur ska jag gå till väga, ska jag göra med DHCP eller knappa in manuellt eller hur ska jag göra?

Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-04-09 14:13

Både DLink och AE kan agera router. Visst kan du köra på det sättet, men det kräver lite mer kunskaper än jag lyckas läsa in mellan radera i din fråga. Sålunda går vi till läget att

  • DLink får sätts i bryggläge och AE agera router (med DHCP och hela baletten)

  • DLink agera router (med DHCP och... va, du vet!) och AE är blott en accesspunkt

Jag skulle satsa på det första alternativet (då jag inte vet vilken DLink som du har). AE är troligen roligare att ställa in med det OS X-baserade programmet för Airport-nät. Du får läsa lite mer i dina manualer för DLink respektive AE så framgår det enkelt hur du gör. Det finns även bilder där.

1
Bevaka tråden