Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pci ELLER AGP???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en komplett idiot när det gäller sånt här, men har en G3 B/W 450 uppgraderad till G4 500. Jag blev väldigt fundersam när jag tittade inuti datorn då jag bara trodde att min dator hade pci-port, men här finns ju två olika typer av instickskort:

En där det är en lång kontakt närmast baksidan, sedan en kort som kanske är ca 2cm

OCH så finns det en som är precis som den andra MEN ytterligare en lång ytterst, dock ej lika lång som den närmast baksidan, men nästan!!!

ÄR den längre möjligtvis en AGP???

Jag är inte säker på att lag hänger med i ditt resonemang men B&W har fyra PCI plattser.
3 långa som är 64-bit och går i 33 MHz och en kortare som är 32-bit och går i 66MHz.

I den korta sitter grafikkortet och övriga PCI kort sätts i de resterande plattserna, även 32-bit kort passar.

Så du har tyvärr ingen AGP.

[edit] En bild säger mer.

Aha!

Aha! Men om jag köper ett nytt pci-grafikkort av pci-typ, KAN jag då sätta det i monitor-slot facket eller det MÅSTE sitta i pci-sloten???

Och OM det nu måste sitta i pci-platsen, kan jag då ta ut "originalkortet" om jag sätter i pci-kortet???

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 15:28

När jag hade en B/W för nått år sen och uppgraderade till ett Radeon 7000 så fungerade det i alla PCI-slottar - men det går så vitt jag vet snabbare i slot'en som är 64bit/66Mhz.

1
Bevaka tråden