Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa installeraren för OSX?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-08 19:49

Jag undrar vilken den bästa och smidigaste installerarprogramvaran är för MacOS X. Vilken ser macigast ut, skapar minst filer, har bäst egenskaper osv?

Jag känner till Mindvision Installer, det är den enda, men kanske inte den bästa?

Den bästa installeraren jag vet är "dra den här mappen till din hårddisk". Inget slår det!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-09 00:12

Jag måste hålla med. En av de stora fördelarna med OS X är ju just denna enkelhet att installera (och inte minst avinstallera!) program. Fler och fler överger ju det här med delade kodbibliotek och bakar ihop allt i sin .app-fil, vilket jag tycker är utomordentligt bra.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-09 11:07

Ni har helt klart en poäng där, men om jag tvunget vill ha en installerarprogramvara som placerar rätt filer på rätt plats vilket är då bäst? Kanske att jag kan lösa det på programnivå så det blir bara "släpp på hårdisken" enkelt. Men jag vill ändå veta vilken Installerar-programvara som regerar om jag skulle vilja använda en sådan någon gång.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-10 12:37

PackageMaker har jag sett många använda. Är gratis (följer med Xcode) och fungerar bra.

1
Bevaka tråden