Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Store till Sverige i April?

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-27 08:43

Det verkar som Apple har täppt till inloggningsmöjligheten till iTMS Swe nu. Jag kommer inte förbi "Terms of service" När jag klickar Agree så uppmanas jag att försöka senare.

Eller att svenskarna röstar bort köpskatten!

Ursprungligen av Jont Olof:

Eller att svenskarna röstar bort köpskatten!

Ta bort momsen? Den är statens största inkomstkälla och att ta bort den skulle få katastrofala följder.
Och nej, jag är inte sosse

Ursprungligen av Jont Olof:

Eller att svenskarna röstar bort köpskatten!

Eller att någon ser till att pengagiriga skivbolag försvinner.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 08:49

Mm det verkar vara stopp för att skapa nytt nu skapade en Apple Account på AppleStore men det funkade icke heller:(

Jag kan inte använda ÅÄÖ i adresen, någon annan som har problem med det?

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 08:53

Det verkar inte som om vi får några ljudböcker från Audible:(

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-27 08:57

Ska de ta 90spänn för en skiva i komprimerat AAC-format??? inget niceprice där inte =[

Skulle gärna se att de erbjöd nerladdningar i Apple-lossless, då kan man motivera priset. Kostar alla album lika mycket på ITMS, eller finns det olika priskategorier?

I Apple lossless-format får det plats 200 låtar på min iPod. Inte kul.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 09:19
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

I Apple lossless-format får det plats 200 låtar på min iPod. Inte kul.

Då får man efterkomprimera

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 09:20
Ursprungligen av MsB:

Då får man efterkomprimera

Och tjohej vilken härlig upplevelse det blev att shoppa på iTMS när man måste komprimera musiken en gång till innan man tankar över den i iPoden.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 09:21
Ursprungligen av skamuel:

Och tjohej vilken härlig upplevelse det blev att shoppa på iTMS när man måste komprimera musiken en gång till innan man tankar över den i iPoden.

Tycker iaf att de ska GÅ att tanka ner i loosless.. eller?

Valmöjlighet åt folket!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-27 09:20
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

I Apple lossless-format får det plats 200 låtar på min iPod. Inte kul.

Det man köper är ju licencen att lyssna på musiken, då borde man ju kunna välja om man vill ha AAC eller lossless när man laddar hem den. Om jag får en hel CD med konvolut för 90spänn på CDON så borde dom väl kunna kunna erbjuda två filformat för det priset.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 09:19

Kom igen nu, har ni bott under en sten hela livet eller? Ni vet ju att skivorna i regel kostar $9,99 eller 9,99€ i de andra butikerna. Varför är 90 spänn för oss så upprörande nu? Ni skulle klagat för 2 år sen.

Ursprungligen av skamuel:

Kom igen nu, har ni bott under en sten hela livet eller? Ni vet ju att skivorna i regel kostar $9,99 eller 9,99€ i de andra butikerna. Varför är 90 spänn för oss så upprörande nu? Ni skulle klagat för 2 år sen.

Det gjorde jag, och kommer forstätta göra tills skivbolagen/Apple fattar. Men det kommer nog inte hända, så mitt klagande kommer ni få leva med länge.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 09:24
Ursprungligen av Leftrustle:

Det gjorde jag, och kommer forstätta göra tills skivbolagen/Apple fattar. Men det kommer nog inte hända, så mitt klagande kommer ni få leva med länge.

Jag håller med dig i sak, det är för dyrt. Men det är inte rätt forum att klaga, hur stora marginaler har iTMS när de säljer sin musik? Skivbolagen är skurkarna.

Ursprungligen av skamuel:

Jag håller med dig i sak, det är för dyrt. Men det är inte rätt forum att klaga, hur stora marginaler har iTMS när de säljer sin musik? Skivbolagen är skurkarna.

Sant. Och värre blir det när mobiloperatörerna börjar. I Japan säljer de låtar för 18-19 spänn styck och i USA vill de sälja för $3! Då får det vara en jäkligt bra låt...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 11:37
Ursprungligen av Leftrustle:

Sant. Och värre blir det när mobiloperatörerna börjar. I Japan säljer de låtar för 18-19 spänn styck och i USA vill de sälja för $3! Då får det vara en jäkligt bra låt...

Ja, det finns ju anledningar till att iTMS Japan ryktats om i ett års tid utan att nåt hänt... Helt sjukt ju. 3 bucks för en sketen ringsignal är ju helt vansinnigt. Samma priser här i Sverige också ju. 20 spänn för att tanka ner en midilåt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 11:06

Apple har inte lagt till några nya musikvideos på iTMS. Brukar komma varje tis, antar att de har annat för sig den här veckan...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 11:37
Ursprungligen av acke:

Apple har inte lagt till några nya musikvideos på iTMS. Brukar komma varje tis, antar att de har annat för sig den här veckan...

Precis. Och "ny-musik-tisdagen", med bl. a. nya gratissinglar att hämta hem, blev en onsdag denna vecka.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-04-27 12:24

Den svenska flaggan som fanns på länken nedan är försvunnen, liksom för de andra förmodade lanseringsländerna Norge, Danmark, Schweiz och Australien.

http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/images/flag_sweden.jpg

Vad betyder detta? Antar att apple bara gömt dom eller flyttat undan dem ett tag.

Säkert bara undangömda tillfälligt för att bromsa ryktesspridingen.

Dessutom kan jag tänka mig att det sätter en del press på Apples servrar när varenda tekniskt forum/tidskrift/blog länkar till bilderna. Det blir många klick

Nu kommer man in på iTunes music store från apple.se!

Ursprungligen av sbjihp:

Nu kommer man in på iTunes music store från apple.se!

Hur då?

Ursprungligen av Kristofer:

Hur då?

Ooooops! Jag vart ivägskickad till apple.com. Mitt fel, blev något knas vid länkningen från apple.se tror jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 16:55

Det verkar vara lite blandat så högst 95kr tror jag för 1cd album och lägre sedan så är det typ 150kr för dubbelcd tror jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 17:18
Ursprungligen av adamsen87:

Det verkar vara lite blandat så högst 95kr tror jag för 1cd album och lägre sedan så är det typ 150kr för dubbelcd tror jag

Spekulationer eller fakta?

  • Medlem
  • 2005-04-27 17:59
Ursprungligen av pgjores:

Spekulationer eller fakta?

Fakta. Det står beskrivet på sidan 8 hur man kan komma in i den svenska iTMS. Det mesta jag har tittat på kostar 95kr, men det finns gott om billigare skivor.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 17:28

Både och:p

Säg en skiva som är 2cd kommer inte på någo själv

Rock in Rio (2 Cd Set) - Iron Maiden kostar bara 95 kr så jag får väl dra tillbaka mitt uttalande. Men det verkar inte vara helt färdigt med priser osv. så vi får väl se

Senast redigerat 2005-04-27 17:39

Alla ni som skriver här om ITMS kommer ni in på den svenska eller yrar och spekulerar ni bara friskt om priser och allt?

Själv får jag bara upp de ITMS som funnits ett tag i min iTunes

Bevaka tråden