Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Store till Sverige i April?

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här kan ni se:

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:31

Kan du inte skriva exakt hur du har gjort??

Hur mycket kostar ett helt album till exempel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 22:33

Testa och köp ett album nu när många verkar vara billiga

Ok, det var ju inte direkt smidigt att handla på detta sättet. Man får göran som nån skrev tidigare i tråden. Klickan på länken: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewArtist?artistId=878136&originStoreFront=143456
sen välja cancel och söka på typ en låt. Får man träff och det står "köp sång" kan jag köpa.

Kan ingen berätta hur man gör? Eftersom jag inte ens lyckas logga in så fattar jag inget.

Klickar på länken, får upp två dialogrutor. Men det är ju omöjligt att handla eftersom jag itne kan logga in (klagar på att mitt kreditkort inte gäller i det valda landet).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 23:00
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Kan ingen berätta hur man gör? Eftersom jag inte ens lyckas logga in så fattar jag inget.

Klickar på länken, får upp två dialogrutor. Men det är ju omöjligt att handla eftersom jag itne kan logga in (klagar på att mitt kreditkort inte gäller i det valda landet).

Det verkar bara vara de med Amex- och AmericanExpess-kort som kan köpa ännu.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:35

får du sångerna grattis som det inte står någe pris på eller album för 1kr styck

för mig står det bara "buy song" och inte "köp låt"

Ursprungligen av adamsen87:

får du sångerna grattis som det inte står någe pris på eller album för 1kr styck

för mig står det bara "buy song" och inte "köp låt"

Jo det är samma här. Tog mig bara friheten att översätta.

Som sagt, smidigt var det inte än. Men när det är igång på riktigt- ja jävlar!!!
Får på vissa upp ett felmeddelande som säger:
"Purchase of this item is currently not available
This item is being modified. Please try again later"

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:40

aha okej:p

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:44

Det funkar int för mig med Mastercard eller VISA:(

Nu är texten borta ifall man tar Choose Store att den inte finns tillgänglig för oss:D

Det borde ju komma snart

Fick nyss detta på mail:

Citat:

Dear Rickard,

Welcome to The iTunes Music Store, the best place to preview, buy, and download music, ever. You're about to experience downloading done right! Keep this e-mail in a safe place for future reference. It includes important information about your account.

Here's all you need to get started:

Your Apple ID or .Mac account is:
**********@mac.com

(Use the password you created when you set up your account online)

Click here to launch iTunes and visit the iTunes Music Store right now!

Your account is set up and enables you to purchase and download immediately. You can listen to the music you buy on up to five Macintosh or PC computers, make unlimited playlists, burn CDs, and transfer your music to iPod. Use your new Apple ID for all kinds of Apple purchases -- from the newest hardware in the Apple Store online to photo books and prints through iPhoto.

If you would like to find out more about the iPod portable digital music player, visit http://www.apple.com/se/ipod/ to learn how you can take up to 15000 songs you buy and download with you wherever you go.

For help using the Store, choose Help > iTunes and iTunes Music Store Help in iTunes. If you have questions about your purchases, click the Account: Sign in button from the iTunes Music Store navigation bar in iTunes, sign in, and visit your Purchase History page.

If you have forgotten your password or need additional customer service, please visit http://www.apple.com/se/support/itunes/

Thanks for setting up your account!

Sincerely,

The iTunes Music Store Team
iTunes Music Store

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:55

Nu går det inte att koppla upp sig mot iTunes store, "kontrollera att du är ansluten till nätverk" står det hos mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 23:01
Ursprungligen av Hogge:

Nu går det inte att koppla upp sig mot iTunes store, "kontrollera att du är ansluten till nätverk" står det hos mig

Fungerar hos mig.

Ja, och på supportsidorna finns en ruta för Music Store-support, med död länk.

Jaja, det var det roliga för ikväll. Måste sova. Men f-n va kul detta var. Hoppas det hoppar igång på riktigt snart som ryktet säger!! Då ska det shoppas.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 22:56

Det verkar bara funka med AmEx testat med både VISA och Mastercard och får samma felmeddelande som dig. Sen verkar det vara under uppbyggnad, u2 har knappt några låtar till salu men många före har det så det verkar gå i alfabetet.

Ska man gissa att sajten lanseras 00:00 inatt? Alla nya features som dyker upp beror ju säkert på att Apples tekniker just i detta nu sitter och aktiverar dem, en efter en.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 23:03

Mm man kan ju hoppas:D

Nej Visa funka inge bra. Provade mitt Visa också. Men Amex som sagt går prima. Nu sova!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 23:31

Den kommer nog upp först på torsdag är det inte jubiliem då eller?

Klockan e över 00.00 nu men ingen svensk version

Jag tror den kommer upp nån gång i veckan, ska bli spännande att köpa! Verkar ju som att det finns ett behov av det, kommer detta att minska piratkopieringen? Kan ju direkt säga att om en skiva kostar 13 kr, så kommer jag i fortsättningen bara att köpa skivor där istället för att ladda ner.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 00:21

Tror inte att en skiva kommer att kosta så lite utan snarare runt 90kr

Ursprungligen av adamsen87:

Tror inte att en skiva kommer att kosta så lite utan snarare runt 90kr

Jag brukar köpa riktiga skivor för runt 80 spänn.

  • Medlem
  • 2005-04-27 16:03
Ursprungligen av adamsen87:

Tror inte att en skiva kommer att kosta så lite utan snarare runt 90kr

det verkar bli 95.00kr

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 00:41

Det e ju bara att kolla på iTms US...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 08:08

Nu så är låtpriserna tllfixadde och ett album kostar 90kr och en låt 9kr

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-27 08:57
Ursprungligen av adamsen87:

Nu så är låtpriserna tllfixadde och ett album kostar 90kr och en låt 9kr

Det är ju en konsekvent prissättning (jfr 99c/$99), och helt i linje med vad jag kan tänka mig betala för en låt/skiva.

Ett album för 90 spänn? Njaej, var och köpte tre nya, fina Subpop-skivor igår för 99. De har jag i lossless nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 08:32

Det skulle ju ha varit bättre med runt 70kr men man kan ju hoppas att dom ändrar på det

Bevaka tråden