Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacka ny ibook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-04-08 16:05

Halloj.
Jag har allvarliga funderingar på att göra en proffissionel omlackering av min (ett par månader) nya ibook. Den är ju vit nu, som alla andras. just det, som alla andras. jag vill ha en rosa!
Min fråga är i princip om det finns någon annan som har någon erfarenhet av detta, antingen proffsjobb eller någon som har gått lös med vattenfärgerna.
Min tanke är att gå till ett företag som sysslar med lackering, och låta dem göra jobbet helt enkelt. De vet hur sånt funkar. men är det ngt speciellt material i maskinerna som man måste ta hänsyn till, eller nått sådant?

Alla svar är av nytta tills jag (eventuellt) sätter planen i verket.
Tack på förhand för era åsikter.

/A

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-08 21:21

Det sättet funkar väl bara på äldre versioner av iBook? De senaste har en plast som är vitfärgad och inte en klar plast som är målad på baksidan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-08 17:54

Varför just rosa? , svart hade varit trevlig eller kamelontfärg men rosa ....hmmm lär om inget annat se ganska feminint

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-08 22:36

En liknande fråga som jag passar på att flika in. Min flickvän köpte en iBook i somras och har nu i princip slitit ut tangenterna (alltså själva texten på dem, jag misstänker hennes naglar är boven i dramat då det aldrig hänt mig) och funderar på att måla och sen lägga på båtlack eller motsvarande. Någon som har erfarenhet av liknande projekt?

Man bör nog slipa hela ytan så att den inte är blank - svårt att få det att fästa etc. Det låter som risky - blir det bra är det väl tufft, men det dåligt är det enormt jobbigt :-/

Sen d99gnu så skulle jag satsat på att låna en Dymo (skriver etiketter) och sedan sätta sådana på tangetenterna, kan nog bli rätt bra och svårt att slita ut. Finns med transparant med svart text på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-11 08:08

Dymo kan ju vara smidigt ja, nackdelen är ju att man kan passa på att göra det mer personligt om man målar men tack för tipset!

1
Bevaka tråden