Tre serviceställen att välja mellan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har efter en lång felsökning över telefon fått bekräftat att det är ett hårdvaruproblem, något som även personen i andra ändan kunde höra under första minuten av samtalet.
Nu är jag hos mina föräldrar i Vänersborg och närmsta ställe är i Göteborg. Fick namn på tre serviceställen; "Service och support datakraft", Trifolium och MacForum. Fick även ett ärendenummer.

Frågan är dock, vilket ställe vänder jag mig till. vad tycker ni?

(Datorn i fråga är en Powerbook 15" 1.5GHz. Felet ligger i en icke fungerande, högljudd hårddisk)
20 dagar kvar av garantin. Blir en funderare på om det är dags att förnya..

Mvh
"Ductic"

• Oregistrerad
  • 2005-04-08 14:45

SoS är i vart fall trevliga

Jag kan bara yttra mig om MacForum. Normalt är jag kund hos en annan ÅF, men under deras semester förra året ryckte MacForum in och hjälpte mig trots att de visste att jag sannolikt inte skulle byta ÅF. Heder åt dem.

Macforum har bra tekniker.

Tackar för alla svar

Väcker en gammal tråd till liv... saker och ting kan ju ha förändrats på tre år.

Det är dags även för mig... topcaset på min MacBook har spruckit och nu är det dags att välja servicecenter.

Ringde Apple idag och efter en kort beskrivning av problemet så fick jag ett ärendenummer och fick tre alternativ på verkstäder i Göteborg:

LOP | Göteborg AB - Försäljning, service och support
Trifolium System AB
MacForum

MacForum är förstås ett bekant namn, men är det någon som känner till de två första namnen? Jag kände inte ens till deras existens. LOP verkar ha funnits sedan 2007, någon som varit där eller i kontakt med dem?

UPPDATERING:

Lämnade in min MacBook igår på Trifolium. Fick ett mycket bra bemötande från personalen som var mycket trevlig. Ringde runt lunchtid idag och frågade om den var klar som utlovat, vilket den var. Hämtade ut den senare på eftermiddagen, men den visade sig inte starta upp normalt när jag fått hem den.

Den startar först upp normalt men när man kommer till login-rutan går den i vila. Väcker man den somnar den omedelbums igen. Märkligt!

Körde Apple Hardware Test, både vanliga och extended utan att några fel hittades. Trackpadknappen verkar inte fungera, jag fick använda tangentbordet för att starta testet. Kan det vara ett misslyckat byte av topcase?

UPPDATERING:

Idag fick jag tillbaka min MacBook igen. Jag fick förklaringen att det var en felmonterad kabel (som ansluter tangentbord osv till logikkortet) på det nya topcaset som hamnade i kläm och satte datorn i vila. Lösningen blev att använda kabeln från det gamla topcaset. Det var alltså fel på själva reservdelen.

Även om det gick lite snett så måste jag säga att det var det trevligaste servicestället jag har varit i kontakt med i Göteborg. MacForum har jag inte haft lika goda erfarenheter av.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-08 17:14

Håller med Redglittercoffin. Mycket trevligt ställe det där Trifolium.

Macbook skev skärm och sidan sticker ut.

... här har vi bara office, och de är bra

1
Bevaka tråden