Mirrored Drive Doors ljud kontra Quicksilver

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag funderar på att köpa en Mirrored Drive Doors Dual 867. Men har hört att denna modell har ett väldigt högt fläkt/nätaggregat -ljudnivå jämfört med en Quicksilver.
Någon som har erfarenhet mellan dessa två.

Och om man nu köper en Mirrored Drive Doors och vill byta ut det som låter, kan man isåfall lämna in det någonstans i Stockholm?

Fundersam och vill egentligen hellre ha en G5 Dual 1,8.

/ Antonio. snart Macägare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 16:01

Jag vet inte hur det är generellt, men min singelpropp QuicSilver 867 låter b e t y d l i g t mer än min dubbelpropp MDD 1.25.

Verax gör minst två olika fläktpaket som man stuvar in, och då ska den bli sågottsom ljudlös. Men dyrt!!! Lägg hellre pengarna på en G5a; det hade jag gjort.

Eller så kan du satsa på en FW800-modell av MDD; de är mycket tystare, även om slumpen avgör om man får ett bra eller dåligt exemplar.

"FW800-modell av MDD"

menar du då FireWire 800?
Hur vet jag om det är det? Nu tänkte jag visserligen fråga säljaren, men om han inte vet det per tel?
finns det något sätt att se det på?

Om jag vore du skulle jag pruta mycket kraftigt... är nästan inte värt beväret även fast Verax-kitet gör mycket åt det stegrande och fallande ljudet. Att jag valde att sätta dit Verax-kitet i en MDD 2x1 GHz handlar mer om att jag var låst med burken under 3 års personalköp - kommer troligen att lämna tillbaka min i november... ja om nu inte det sätts ett extremt lågt markandsvärde på den. Bästa rådet är nog att du tar en titt på hur mycket som du kan lägga kontant, ta lån på resten och se om du kan komma ned i en vettig månadsavgift - dvs. satsa på en ny G5:a. Risken med att köpa en MDD är nog att om ytterligare 2 år så får du kasta den efter någon för att bli av med den och då har du gjort en riktigt dålig affär.

Ursprungligen av gaspar:

Varför - du vet väl att det bara är ett fåtal program som drar nytta av dubbla procesorer... datorn blir ju inte dubbelt så snabb bara för att den har 2 procesorer. Berätta istället HUR du tänkt använda datorn och i vilken omfattning som viktiga program blir de som går ofta - kan nog hända att du kan komma undan med 5.000 mindre ifall du skulle snegla på en G5:a med bara 1 processor. Kan på skoj berätta att jag ganska ofta stänger av den ena processorn för att min MDD ska bli lite svalare, dvs. så går den höga ljudnivån ned en aningen och jag upplever INGA hastighet eller prestandard försämringar.

det jag skall använda den till är i första hand, bildbehandling av digitala foton, komprimering samt behandling av DV-film, samt hårddiskinspelning av dj-sets av vinyl.

ev behöver jag inte en dual, jag vet faktiskt inte. det jag mest behöver är minne.
Alternativet är att köpa den minsta G5:an och nöja sig med den.

1
Bevaka tråden