Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 9500 som GPRS-modem?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 11:59

Jag har sökt och sökt och sökt på 99mac och Google. Jag har ringt Nokias support. Jag har testat alla GPRS- och 3G-modemscript till Nokia jag kan hitta på http://www.taniwha.org.uk/ . Jag har testat med nummer *99#, *99***x#, online.telia.se och "None" i komination med alla script etc etc etc etc ... Kort sagt har jag testat allt ...

När man ansluter så kommer den inte längre än till "Autentierar bla bla" och ibland "Upprättar anslutning" och sedan kopplar den ner.
Den har bra kontakt med telefonen, för när man försöker ansluta till telefonen så kommer det upp en skylt på den där man får acceptera anslutningen, vilket också går att göra.

EXAKT vad ska man göra för att använda sin Nokia Communicator 9500 som GPRS-modem till en PowerBook G4 15" via Bluetooth?

Jag har sett att folk här har skrivit att de har lyckats få sin 9500 att funka som modem på något sätt, så det måste ju gå ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-09 14:32

Är det verkligen ingen som vet?
Det måste ju gå att fixa på något sätt ...
På Google har jag sett många som säger att de har fått det att fungera, men inte beskrivit riktigt hur.

1
Bevaka tråden