Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg uppkoppling med Telia...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 09:44

Ngn annan som upplevt att Telias fart har varit riktigt långsamt typ senaste veckan...?
Har 24mb förvisso med airport så jag når väl inte riktigt upp i den hastigheten ändå, men jag tycker att det har varit klart märkbart långsammare än vanligt sista tiden...

//mmi

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-04-07 10:28

Samma här!
Jag ska uppgradera till 24 mbit från 8 mbit och fick för mig att dom redan gjort uppgraderingen men att jag får sämre fart än förut eftersom jag har ett modem som inte är anpassat för 24 mbit (det nya modemet kommer separat om nån vecka).

Kanske är det inte så men Telia har känts grymt segt när man surfar på helt vanliga sajter.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 11:42

Jag instämmer!

Har visserligen bara 0.5, men det känns som att sitta på ett 28.8 modem...
Kontaktade Telia igår och de skulle tydligen göra en "hastighetsförfrågan", vad nu det innebär.

  • Medlem
  • 2005-04-07 14:13

Telias uppkoppling verkar lite slumpvis, jag har 0.5mbit... oftast ligger man på 50Kbyte/s, ibland mindre. Dvs. cirka 15Kbyte/s mindre än utlovat, tester med tptest bkräftar att hastigheten är ca 400Kbit.
Ibland så kan man dock få riktiga bandbreddspeakar, oftast uppströms. Då man börjar en filöverföring i 3-400kbyte/s som sedan droppar till det mer normala 40Kbyte/s. Det tyder ju på att nätet förmodligen är ganska snabbt men att dom strypt uppkopplingen lite mer än vad de borde?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 21:09

Det känns onekligen som Telia kan bli uppsagda som levereantör av mig snart...
Börjar tröttna på dem...

//mmi

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 21:23

Testade att ladda ner en fil från Sunet, som ju är känd för att ha en minst sagt snabb lina.
Resultatet: ca 11 kb/s...

Ingen höjdare.

Har nyligen bytt bort Telias ADSL av precis samma anledning. Det gick urslött att surfa.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 21:45
Ursprungligen av Martin Belak:

Har nyligen bytt bort Telias ADSL av precis samma anledning. Det gick urslött att surfa.

/M

Vilka bytte du till...?
Har funderat på Bredbandsbolaget, men de vrkar inte kunna leverera till mig (stationen är full)...

Ursprungligen av mmi:

Vilka bytte du till...?
Har funderat på Bredbandsbolaget, men de vrkar inte kunna leverera till mig (stationen är full)...

Jag bytte till bredbandsbolaget. En hundralapp billigare än företagsabonnemanget som jag hade hos Telia tidigare, och 48 gånger snabbare på pappret, 24 mbit istället för 0,5. Har funkat klockrent sedan bytet.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-07 22:09
Ursprungligen av Martin Belak:

Jag bytte till bredbandsbolaget. En hundralapp billigare än företagsabonnemanget som jag hade hos Telia tidigare, och 48 gånger snabbare på pappret, 24 mbit istället för 0,5. Har funkat klockrent sedan bytet.

/M

Jag får väl helt enkelt stå ut tills min station har plats då...
Men jädrans vad fort Telia kommer att försvinna ur mitt liv då...

1
Bevaka tråden