Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömförsörjningskontakt Mac mini

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ju en ny strömförsörjningskontakt till minin. Påminner lite om en USB-kabel i storlek och form. Är det någon som vet den tekniska beteckningen på den? (Typ RJ-45 för TP/nätverkssladd). Eller har någon annan info om själva kontakten? Tillverkare, vart man kan få tag på liknande kontakt etc.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 16:31

Hej! Du kan ju alltid höra med Macoteket och se om dom har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-06 16:38

streko,

I den här diskussionencarmac.acmelab.org diskuteras just vad kontakten heter, hur den är kopplad och hur man kan göra en motsvarighet att ha i bilen.

Snart kommer företaget iGo att komma med en kombinerad bil/vägg-laddare, vilket nämns i diskussionen ovan.

-Torkel

Tack, kom ett steg längre, men inte hela vägen. Den grå kabeln var en nyhet. I forumet stod det:

" If anyone has a lead on the power connector or ACPI jumper below, please let us know. We need manufacturer and part number if possible. "

Inte bara jag som vill ha tag på tillverkare/artikelnummer tydligen :rolleyes:

Kollade med andra Mac-forum, bla Apples egna. Står ingenting vad jag ser vart man kan få tag på en liknande kontakt. Förslaget folk har är att klippa av sladden till nätagget och använda den. Inte det jag vill direkt. Står ingenstans något vettigt (tekniska detaljer) om strömförsörjningen.

1
Bevaka tråden