Hur långt efter inköp av dator kan man köpa applecare?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig en iBook i maj förra året, är det försent att köpa applecare?

Senast ett år efter att du har köpt datorn kan du köpa till Apples garanti Applecare Protection Plan, det är alltså inte försent för dig.

Se denna länk!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-03 16:28

Jag tycker inte det är prisvärt - det kostar lika mycket att reparera datorn som att betala premien...

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-03 17:29

...bara en gång.... och kanske inte ens det.

min powerbook titanium (iofs 1a generations) har varit inne hos apple ca 5 gånger.

(men, å andra sidan har mina kollegor med senare titaniums inte haft helt samma otur)...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-03 18:17

Det mesta i en logisk maskin fungerar eller inte - är det något som strular så märker man det de första månaderna. Är man sedan försiktig med sin dator ska det inte vara några problem. Tappar man den i golvet kan det gå på hemförsäkringen. Vidare har man alltid konsumentlagen som man kan gå till, som ibland passar.

Så dyrt som det är att bara få den undersökt motiverar en AppleCare.
Jag har haft nytta av min.
Bärbara datorer är oftast mer komplicerade att reparera.

Kommer att köpa AppleCare nu pga hårdiskstrul mm.

Tack för kommentarerna.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-03 20:20
Ursprungligen av macgunde:

Kommer att köpa AppleCare nu pga hårdiskstrul mm.

Tack för kommentarerna.

Kanske kan detta hjälpa dig:

En betydande serie av iBooks är tydligen behäftade med ett tillverkningsfel.
http://www.apple.com/se/support/ibook/faq/

Observera att det gäller tre år från det du handlat datorn eller senast 18 mars, det som gynnar dig mest! (Din dator är inom tidsramen mao, osäkert om dina fel täcks in dock...)

/M

Verkar inte vara något av dessa fel jag har...

Gäller AppleCare byte av hårddisk?

Garantin omfattar all hårdvara.
Mjukvaran, dvs dina program omfattas inte, så se till att ta backup om du har möjlighet till det.
Kanske svårt när den inte vill starta, men förhoppningsvis har du kört regelbundna backuper.

Jo jag har kört backup på det mesta, försökte starta upp datorn som firewireHD mot en pc med xp, men hd ville inte visa säg även ifall jag har macdrive installerat. Fungerar bara mellan macar?

1
Bevaka tråden