Uppdaterad: Var ska man handla kringkramset?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-02 23:37

Eftersom såna här saker förändras över tid startar jag en ny tråd. Var ska man handla prylar (i mitt fall minne, PB-batteri och HD) på nätet eller över disk? Pris, kvalitet och kompatibilitet är avgörande.

Om du behöver alla grejer i en och samma leverans: inWarehouse har alla tre grejerna. Macoteket också.

En annan variant för dig kan vara att beställa batteriet från Apple Store, fraktfritt. Fördelen är ju att Apple Store är billiga. Dessutom slipper du sedan begränsa dig till återförsäljare som säljer batteriet när du ska köpa minne och hårddisk. Nackdelen med AS är leveranstiden som är fyra veckor för alla utom 17"-batteriet. Har du en återförsäljare nära dig så kan du ju handla batteriet där.

Kompabiliteten är inte särskilt att oroa sig för... Minnet ska vara i rätt klockfrekvens, obuffrat, oregistrerat, m.m. Men det vet du säkert. Crucial sägs vara bra, för mig funkar Corsair bra.

För bra leveranstid och priser på minne och hårddisk: Komplett och Datorbutiken.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-03 09:00
  • Medlem
  • 2005-04-03 22:52

Dustin tar väl betalt för en enhets porto per produkt man beställer? Inget incitament att beställa fler grejer samtidigt, direkt..

1
Bevaka tråden