Få mac-användare på Pricerunner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 18:19

Jag konsulterar alltid Pricerunner när jag ska köpa hemelektronik. Det jag i första hand går på är användarrecensioner, och det är jag säkert inte ensam om. En sak som slår mig är att nästan inga mac-datorer är recenserade av användare - trots att mac-användarna, om jag förstått saken rätt, i regel är eld och lågor över sina datorer. Pricerunner verkar förvisso ha problem med att hålla produktlistorna up-to-date, men ändå - vad beror detta på?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-01 20:11
Ursprungligen av MfAP:

Jag konsulterar alltid Pricerunner när jag ska köpa hemelektronik. Det jag i första hand går på är användarrecensioner, och det är jag säkert inte ensam om. En sak som slår mig är att nästan inga mac-datorer är recenserade av användare - trots att mac-användarna, om jag förstått saken rätt, i regel är eld och lågor över sina datorer. Pricerunner verkar förvisso ha problem med att hålla produktlistorna up-to-date, men ändå - vad beror detta på?

Det beror ganska säkert på att MacBarometern har funnits snart 10år? och håller klart bättre koll på billigaste inköpsstället för Apple relaterade produkter än t.ex Pricerunner

Ursprungligen av MfAP:

Prisskillnaderna på macar är ju tyvärr nästan obefintlig återförsäljare emellan. bland annat på grund av apples affärsmodell med extremt låga marginaler för återförsäljarna kombinerade med villkorsbestämda bonusar och visst kampanjstöd.

Sen så får man ju ta pricerunner med en stor nypa salt priserna är väldigt ofta felaktiga och inaktuella på rätt många produkter såg för några dagar sedan en 30" LCD TV som påstods kosta 1390.- ja tack! men tyvärr saknades en nolla.......

Dessutom så är recensionerna väldigt ofta placerade och fakeade. En viss numera ökänd butik med namn som börjar på Bra.... ägnade sig för några månader sedan åt att såga andra konkurerande butiker och produkter de inte själva sålde....

1
Bevaka tråden