HJÄLP... minnesmodul har pajjat min ibook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

min ibook g4 1,2 ghz är helt sepe nu. Köpte ett minne på ebay som påstått skulle funkar till powerbooks. Ett ddr 333 1 gb. jag installerade minnet och första gången jag startade datorn så visade den bara att jag hade 512 meg extra. Alltså trodde jag att jag hade blivit blåst

Allt funkade dock bra coh jag körde garageband (som det bordekunna köras, alltdå utan problem) i flera timmar. Sen bestämde jag mig för att starta upp datoroch sen dess har det bara blivit kernel panics lite då och då, Men minner visar attd et är en 1 gigs modul.

Det sjuka är att samtidigt har typ klockan uppei högra hörnet försvunnit och det spelar ingen roll om jag tar urminnet för den kommer inte tillbaka. Samtidigt går det inte att starta andra program som ska finnas uppe i menyn.. (unable to start menu-extras) står det typ

hjälp hjälp

fuckin ebay

dessutom så visar klockan i inställningar på 1970... och det hjälper INTE att försöka ställa in automatisk tid o s v. När jag försöker enebla klockan i menyraden så händer inget

hjälp hjälp

-------------------------------

nu har jag försökt installera om os-et efter att jag tagit ut det gamla minnet men installationen avbryts hela tiden när den när fram till att programvaran ska installeras

har gjort en archive and install

testat 4 ggr nu och alla ggr så samma resultat "Fel inträffade när programvaran skulle installeras"

kan verkligen ett felaktigt minne pajja datorn för alltid.

Senast redigerat 2005-03-31 12:54
  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 21:53
Ursprungligen av zingoalla:

min ibook g4 1,2 ghz är helt sepe nu. Köpte ett minne på ebay som påstått skulle funkar till powerbooks. Ett ddr 333 1 gb. jag installerade minnet och första gången jag startade datorn så visade den bara att jag hade 512 meg extra. Alltså trodde jag att jag hade blivit blåst.

Tja, iBook g4 1,2 GHz har inte samma spec. (se apples hemsida) på minne som powerbook. Detta kan skapa strul. Om du kan back-up:a alla dokument kan du försöka göra en clean install istället (utan extra minnet i).

1
Bevaka tråden