Ska jag slå till? Powerbook G4 12"

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 18:50

Det verkar som om jag ska switcha. Men ska jag switcha vill jag ha en powerbook. Och den enda jag har råd med just nu är den allra klenaste, minsta lilla powerbook som finns: 12", 512 Mb RAM, 60 GB HD, combo-drive.

Kan någon berätta om erfarenheter, brister och förtjänster med just en sådan maskin? Jag har letat här på forumet, men inte funnit tillräckliga svar.

Ska jag vänta tills jag har mer pengar i madrassen, eller slå till nu medan jag är student? Just nu tycks den kosta mig 13045 kr, om ett halvår lär det bli dyrare... Och min stora, klumpiga PC låter som ett helt kontorslandskap och håller på att driva mig till vansinne.

Hjälp mig nu ... jag behöver övertalas eller avskräckas helt!

Jag köpte precis en 12" pb, för att byta ut min krånglade 1,2ghz 12" iBook. Om nu tiger släpps 1 april, så lär man troligen få med det. Och ifall det kommer en PB G5 då också. Tja, den som lever får se. Kanske man får en sån istället. 12" PB är MYCKET bärbar, bara så du vet.

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-29 19:06

Jag har en PowerBook 12" 1,33 Ghz med 768mb ram och den funkar perfekt!
Jag tycker du ska slå till, 12"aren är en grym liten dator!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-29 19:41

Vad skall du göra med datorn?

Jag är nöjd med min powerbook 1,33. Aldrig något krångel. Den enda nackdelen som
jag ser det är att applecare är så förbannat dyrt till powerbooks. Om du ska spela spel
så kanske det inte heller är rätt maskin. Att vänta ger ju alltid något bättre rent spontant
så känns g4 powerbook lite förlegat om det kommer en g5 snart. Det går ju lite rykten.
Måste du ha en bärbar? Annars kanske mini är ett alternativ?

• Oregistrerad
  • 2005-03-29 19:53
Ursprungligen av jawa:

Vad skall du göra med datorn? [...] Måste du ha en bärbar?