Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Självstartande Pb med högljuda fläktar, varför?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 14:39

Min Pb 1,33 17" har börjat starta sig själv runt midnatt även när den är avstängd med luckan nere. Nån som vet varför? (Spooky) Om man nu har den på hela natten då går den i sovande mode och fläktarna börjar låta väldigt högt. Försöker man väcka den så går det inte utan man mån får hålla ner startknappen i 6 sek. för att stänga av den. Väldigt lustigt...Är det nån som har nåt svar på dem konstigheterna så vore det väldigt uppskattat.

Spöke, ring Ghost Busters!

ingen aning faktiskt..

Kolla in schemaläggningen under ströminställningar.. Kolla även där om "wake for ethernet network administrator access" är ibockat.. Skulle ju kunna va nåt sånt som spökar..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 20:10
Ursprungligen av Johan S:

Kolla in schemaläggningen under ströminställningar.. Kolla även där om "wake for ethernet network administrator access" är ibockat.. Skulle ju kunna va nåt sånt som spökar..

That was it! det hjälpte, tack för hjälpen! mvh//slvrvsn

Ursprungligen av slvrvsn:

Min Pb 1,33 17" har börjat starta sig själv runt midnatt även när den är avstängd med luckan nere. Nån som vet varför? (Spooky) Om man nu har den på hela natten då går den i sovande mode och fläktarna börjar låta väldigt högt. Försöker man väcka den så går det inte utan man mån får hålla ner startknappen i 6 sek. för att stänga av den. Väldigt lustigt...Är det nån som har nåt svar på dem konstigheterna så vore det väldigt uppskattat.

Autohämtning av mail kanske?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 15:37
Ursprungligen av Errol Garner:

Autohämtning av mail kanske?

tror inte det är mail för att jag använder Entourage och mailen hämtas var 4:minut. Det hät började hända för bara nån månad sedan medan jag har använt Entourage i flera i mer än ett år utan att ändra inställningarna. Ska kolla under stöminställningar ikväll. Tack för snabba svar!!!

1
Bevaka tråden